Home Auto NEMA NIJEDNO NJEMAČKO AUTO Predstavljamo automobile koji najbrže gube na cijeni:...

NEMA NIJEDNO NJEMAČKO AUTO Predstavljamo automobile koji najbrže gube na cijeni: Neka od njih nakon 3 godine izgube preko 75% svoje vrijednosti

SHARE

Kako izgleda? Koliko je brzo? Hoće li biti ekonomično i jeftino za održavati?Ovo su samo neka od najčešćih pitanja, koja će kupci automobila postaviti prije kupnje potpuno novog modela automobila. Ali jedno od najvažnijih pitanja koje se pri tom često zanemaruje jeste – koliko će brzo automobil gubiti na svojoj vrijednosti tijekom vremena?

Amortizacija može imati izuzetno značajan utjecaj na tekuće troškove– a pri tom često nije važno koliko je automobil ekonomičan za potrošnju goriva, ako vozilo u međuvremenu izgubi tri četvrtine svoje vrijednosti u periodu od tri godine. Naime, kada ga budete prodavali, de facto će te izgubiti značajnu svotu novca.

Pomoću web servisa What Car?, identificirali smo 10 novih poznatih i priznatih automobila, koji se na tržištu automobila prodaju zadnjih 3 godine, a za koje se pretpostavlja da mogu izgubiti na vrijednosti do zapanjujući 84 posto početne cijene, nakon samo 36 mjeseci od kupovine!

Prikazali smo godišnju analizu amortizacije, a svi automobili na našem popisu su u prvoj godini izgubili više od polovice vrijednosti.

Dakle, dok ovi automobili mogu biti vrijedni izbjegavanja u auto kućama specijaliziranim za nova motorna vozila, oni su u isto vrijeme jedan od najboljih izbora na tržištu rabljenih vozila, nakon 3 godine korištenja.

Slijedi lista vozila, koja kada se kupe nova, najbrže gutaju bankovni račun.

10. Škoda Rapid 1,4 TDI CR 90 SE L

Izlistana cijena: 21.150 Eura

Gubitak vrijednosti nakon prve godine: 13.250 Eura (62,7%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine: 14.430 Eura (68,2%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine: 15.660 Eura (74.0%)

Škoda ima visoku ocjenu za svoje performanse, ali model Rapid moramo istaknuti zbog svoje brzine amortizacije. Doduše, to je dosta jeftin obiteljski  automobil, ali morate imati na umu da držanjem ovog automobila gubite oko 1.100 Eura mjesečno, samo u prvoj godini na osnovu amortizacije!

Iako je prostran za srednje veličine vozila, ima lošu i bučnu vožnju, nije udoban, a šasija je napravljena od jeftinih materijala.

9. Citroën C4 1.2 Puretech Edition

Izlistana cijena: 20.230 Eura

Gubitak vrijednosti nakon prve godine: 12.550 Eura (62,0%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine : 14.070 Eura (68,1%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine: 14.970 Eura (74,0%)

Na tržištu obiteljskih limuzina, ova francuska alternativa je dosadna i beživotna, a i nije osobito uzbudljivo za voziti.

S druge strane, C4 je prostran, bezbrižan automobil koji je idealan za nekoga tko vidi vozilo isključivo kao sredstvo prijevoza od točke A do točke B.

8. Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM-2

Izlistana cijena: 24.735 Eura

Gubitak vrijednosti nakon prve godine: 15.290 Eura (61,8%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine: 15.737 Eura (68,1%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine: 16.100 Eura (74,1%)

To je zgodna alternativa premium automobilima kao što su Audi A3 ili BMW serije 1, ali za razliku od njih, Alfa Romeo Giuletta gubi vrijednost po jako visokim stopama, dijelom zbog nedostatka prostora i slabe mogućnosti održavanja ovog vozila.

Tu je i činjenica da je ovo vozilo u prodaji od 2010 s vrlo malo modifikacija u međuvremenu, što znači da je iznimno zastario pored brandova automobila kao primjerice VW Golf.

7. Peugeot 508 2.0 BlueHDi 150 GT linija

Izlistana cijena: 32.717 Eura

Gubitak vrijednosti nakon prve godine: 20.515 Eura (62,7%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine: 22.606 Eura (69,1%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine: 24.333 Eura (74.4%)

Velike obiteljske limuzine gube tržišni udio,sve od običnih vozila do SUV-a, pa čak i manjih limuzina. Nemojte očekivati da će ovakva vrsta vozila zadržati svoju vrijednost, izuzev ako vozila nisu BMW serije 3 ili Mercedes-Benz C-klase.

Ako se odlučite za ovu veliku francusku limuzuna od 33.000 Eura, nakon tri godine ćete, kada ga budete zaželjeli prodati,imati samo 25 posto početne kupovne vrijednosti. Ups!

6. Peugeot 308 1.6 Blue HDi 100 aktivan

Izlistana cijena: 22.030Eura

Gubitak vrijednosti nakon prve godine:  14.150Eura (64,1%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine:  15.230 Eura(69,1%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine: 16.456 Eura (74.7%)

Ova značajka zaista ne čini veliko čitanje za francuske automobile – i ovdje je još jedan Peugeot.

Ne baš vrhunski automobil s lošim prostorom na stražnjoj strani i nezgrapanim infotainment sustavom, ali definitivno, općenito, nije loš automobil. Trgovci će ponuditi velike popuste na nove verzije, ali će zbilja mora biti veliki rabat, kako bi iznos trogodišnje vrijednosti gubitka bio barem i približno prihvatljiv.

5. Fiat Punto 1.4 Pop +

Izlistana cijena:  13.675 Eura

Gubitak vrijednosti nakon prve godine: 9.080Eura (66,4%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine:  9.830 Eura (71,9%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine:  10.500Eura (76,8%)

Dio razloga za nemogućnost održavanja vrijednosti je to što Punto ima stari dizajn, a nekoliko modificiranja u posljednjih 12 godina nisu puno popravili ukupni dojam.

Previše skučenog prostora za rukovanje i previše pomaka pokreta ovjesa za vožnju samo su dvije od mnogobrojnih loših strana ovog automobila..

4. Opel Astra GTC 1.6 CDTi 16V ecoTEC SRi

Izlistana cijena: 27.258 Eura

Gubitak vrijednosti nakon prve godine: 18.261 Eura (67,0%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine: 19.600 Eura (71.9%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine: 20.907 Eura (76,7%)

Iako svi preporučuju najnoviji Astra automobil , ovaj model GTC – temeljen na automobilu prethodne generacije – jednostavno nije preoručljiv.

Kada ga nakon kupnje držite tri godine, gubit ćete samo na amortizaciji više od 570 Eura svaki mjesec.

3. Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM-2

Izlistana cijena: 17.950 Eura

Gubitak vrijednosti nakon prvegodine: 12.875 Eura (71,9%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine: 13.570 Eura (75,7%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine:  14.210 Eura (79,3%)

Možete se odlučiti za kupnju modela Mito kao alternativu za Audi A1. Isprva ćete uživati u talijanskom automobilu, no zadržite ga tri godine – ili čak samo godinu dana – i shvatit ćete da ste izgubili dvostruko više vrijednosti u odnosu na njemačko auto.

To je još jedan, pored modela Giuletta, “treba ga brzo mijenjati” automobil u floti vozila Alfa Romea.

2. Nissan Leaf Visia

Izlistana cijena:  29.170 Eura

Gubitak vrijednosti nakon prve godine: 21.035 Eura (72,1%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine: 22.230 Eura (76,2%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine: 22.514 Eura (80.6%)

Sve se više potiče da kupujemo električne automobile, ali također vidimo da se tehnologija razvijavrlo brzim tempom. Rezultat toga je stalna briga, da će električni automobil brzo zastarjeti.

Kao izravna posljedica, vjerojatnost da će sadašnji električni automobili brzo izgubiti svoju vrijednost je velika. Vaš Nissan Leaf – kad dođe do svog trećeg rođendana, vrlo je vjerojatno da bi izgubio četiri petine svoje izvorne vrijednosti. Jako bolno!

1. Renault Zoe i Dynamic Nav Quick Charge

Izlistana cijena: 32.333 Eura

Gubitak vrijednosti nakon prve  godine:  25.090 Eura (77.6%)

Gubitak vrijednosti nakon druge godine: 26.233 Eura (81.1%)

Gubitak vrijednosti nakon treće godine: 27.152 Eura (84.0%)

Već navedeni strah od zastarijevanja je razlog, zašto je ovaj električni Renault prvi na ovoj listi.

U pitanju je dobar automobil, koji dobro radi, dolazi potpuno opremljen i može raditi više od 280 kilometara na jedno punjenje. Izračunali smo da će ovaj automobil samo u prvoj godini izgubiti 77 posto svoje vrijednosti, a samo 16 posto od kupovne vrijednosti ostane nakon tri godine.

Ovaj auto će vlasnicima koji su kupili novo vozilo priuštiti vrlo bolnu kasniju porodaju, ali će sreća ozariti buduće kupce rabljenog vozila. Oglasite prodaju nakon tri godine i mogli biste za trogodišnji automobil, koji je koštao32.000 Eura, dobiti manje od 6 000 Eura.

Ivan Bagarić/Dnevnik.ba