Home Auto POČELO JE Hamburg postaje prvi njemački grad sa zabranom prometovanja za stare...

POČELO JE Hamburg postaje prvi njemački grad sa zabranom prometovanja za stare dizelaše

SHARE
HAMBURG, snažno industrijsko središte sjevera Europe i drugi najveći grad u Njemačkoj, postaje prvi grad u toj zemlji koji će uvesti zabranu za starije dizelaše.
Nakon najave kako su stvoreni svi preduvjeti da lokalne njemačke vlasti uvedu zabrane za stare dizelaše, Hamburg je prvi skupio hrabrosti da to i učini. Zabrana prometovanja dizelaša koji ne udovoljavaju normi Euro 6 na snagu stupa već idućeg tjedna, a obuhvaća manji dio grada.
Suprotno očekivanjima, zabrane su tako postale stvarnost i u Njemačkoj, najjačem europskom tržištu automobila. Sasvim je jasno što to znači za budućnost prodaje novih automobila. Uzevši u obzir kako su već same najave mogućnosti uvođenja zabrane smanjile udio dizelaša debelo ispod nekadašnjih 50 i više posto, ova odluka donosi crne prognoze za sve ljubitelje dizelskih motora. Nema sumnje, potražnja će drastično pasti, a time i ponuda. Uostalom, uz Toyotu i Nissan koji u Europi ukidaju ponudu dizelaša, Volvo je najavio da uopće ne razmišlja o razvoju novih motora.
Kad je Hamburg u pitanju, to znači da oko 214.000 automobila neće moći ući u grad, odnosno više od 65% dizelaša. Oni koji ipak uđu, morat će platiti 25 eura kazne, a vozači kamiona čak tri puta više. Za utjehu recimo kako se radi o doista malom dijelu grada koji obuhvaća tek nekoliko kilometara ceste.
Ako još niste upoznati s cijelom pričom oko zabrane dizelaša, kliknite ovdje. Iako su se predviđali različiti scenariji i mnogi su vjerovali da zabrane neće tako brzo stupiti na snagu, to očito nije tako. Prema prvim procjenama, zahvaćeno je 214.000 vozila. Oni koji unatoč zabrani odluče voziti, riskiraju kaznu od 25 eura, odnosno 75 eura za kamione. Ipak, nije sve tako sivo za vlasnike dizela. Naime, kao što se i pretpostavljalo, za početak će samo određeni dijelovi biti zabranjeni za dizelaše. U Hamburgu će to biti tek dvije ulice ukupne dužine 2,3 kilometra u iznimno prometnom kvartu Altona na zapadu grada. Ipak, ova zabrana mogla bi dodatno poljuljati vjeru u dizelaše čiji je udio u prodaji sve manji.
Prema posljednjim informacijama, idući grad koji planira uvesti zabranu je Kiel, jedan od 80 gradova u Njemačkoj s natprosječnim vrijednostima koncentracije NOx čestica u zraku.
Euro 6 standard predstavljen je u rujnu 2015., odnosno od tog datuma svi auti moraju udovoljavati osjetno rigoroznijem standardu od prijašnjih. Cilj standarda je smanjiti emisiju štetnih plinova, od ugljikova monoksida, ugljikovodika i čađe do toliko puta prozivanih M*NOx čestica. Za dizelaše to znači pad emisije NOx čestica s Euro 5 normom dozvoljenih 180 mg/km na maksimalno dozvoljenih 80 mg/km. Za benzince je ostao na razini od 60 mg/km.