Home Društvo Nakon godina opstrukcija, počinje gradnja najvećeg projekta kroz Hercegovinu

Nakon godina opstrukcija, počinje gradnja najvećeg projekta kroz Hercegovinu

SHARE

Nakon što je konačno utvrđena nova trasa autoceste na koridoru Vc te je dobila potvrdu izmjenama prostornog plana Federacije BiH u federalnom Parlamentu, završena je jedna “dionica” političke igre živaca, no odmah je u režiji političkog Sarajeva započela nova – sada se tvrdi kako će autocesta iscrtati granice “trećeg entiteta”. Trebalo je gotovo 20 godina, jer su još u prošlom stoljeću 1998. godine započele pripreme za izgradnju autoceste, da taj projekt konačno “odčepi” kroz Hercegovinu.

Večernji list donosi izmjene trase autoceste koje su prihvaćene s amandmanima u federalnom Parlamentu s najvažnijim izmjenama na području Mostara. Naime, stara i nova trasa autoceste razilaze se iza točke čvora Zvirića kod Međugorja i dalje preko izmijenjene trase sjeverno od samoga Počitelja gdje se nalazi most dug gotovo kilometar. Nakon spojne točke Počitelja, stara i nova trasa ponovno su spojene, a odluka da se ne ide u Podveležje dolazi njezinim skretanjem kod Gubavice, ide zapadnije od vrela Bunice i Malog Polja te se upućuje kroz dio uz naselja na lijevoj obali rijeke Neretve kroz Lakševine i Ortiješ, nedaleko od Zračne luke u Mostaru, gdje se u blizini i nalazi spojna točka južne mostarske petlje, nakon čega se autocesta ponovno spaja sa starom trasom nedaleko od gradske jezgre.

Uvjet za nastavak

Ministar prostornog uređenja Josip Martić ističe kako su izmjene kod Mostara morale biti drastične zbog ranijih preinaka kod Počitelja. 
“Izmjena položaja trase na poddionici Mostar jug – Počitelj prouzročila je izmjenu položaja trase na prethodnoj dionici Mostar sjever – Mostar jug. Ove dionice predstavljaju i obilaznicu grada Mostara”, istaknuo je Martić dodajući kako je omogućeno i polaganje instalacija energetske infrastrukture, vodoopskrbe, telekomunikacija, PTT instalacija.

“Mostaru problem oko autoceste prave oni koji nemaju veze s njim”

Dom naroda Federacije BiH je s 29 glasova za, 10 protiv te šest suzdržanih prihvatio prostorni plan područja posebnih obilježja od značaja za FBiH “Autocesta na koridoru Vc” s amandmanima Vlade FBiH. To znači da su stvoreni uvjeti za daljnju gradnju autoceste kroz Hercegovinu. Ipak, rasprava o toj temi protekla je u žestokim tonovima, piše Večernji list BiH. Sve je počelo kada je izaslanik Slaviša Šućur rekao kako je prije nekoliko dana boravio u Hercegovini gdje je s nekim ljudima obišao trase autoceste te onu, koja je na kraju i prihvaćena, proglasio najlošijom. To je izazvalo žestoku reakciju predsjednika Kluba hrvatskih izaslanika Tomislava Martinovića koji je poručio kako se oko ovih trasa vodi poseban “rat”.

Odgovor Hrvata

– To se posebno odnosi na Mostar, gdje imamo crvenu i plavu, a u međuvremenu se pojavila i zelena trasa. Svatko sebi uzeo za pravo crtati kartu. Da je ostala još malo gore u uredu, dobila bi još 5-6 boja i onda bi bio kaos. Neprihvatljivo je da smo imali priliku gledati trasu dugu 275 kilometara i na 210 kilometara nije bilo problema. Ovih zadnjih 60-ak kilometara koristi se kako bi se dokazao stranački i politički stav jer, eto, Mostar je crna rupa i svatko dolje ima pravo raditi što hoće, poručio je Martinović. Ali nije na tome stao. – Oni koji tvrde da ovo nije dobro zaustavljali su koridor u Hercegovini posljednjih šest godina. Prvo su Počitelj isticali kao problem, pa smo to pomakli, a sada lokalna zajednica proklinje onoga tko je pomakao most jer je Počitelj kao turističko mjesto ostao odsječen u potpunosti. Apsurdi se stalno događaju na potezu od 30 kilometara. Odmaknite se od Mostara, pomaknite se malo sjevernije ili gdje god hoćete. Najmanje problema rade ljudi iz Mostara, a najviše oni koji nisu pozvani to raditi, zaključio je Martinović u svojoj replici.

Zovu sve koji nisu iz Mostara

I dok se izaslanik Šućur u međuvremenu pokušao opravdati kako nije sam došao u Hercegovinu, nego su ga pozvali određeni ljudi da dođe, izaslanik Dario Pušić rekao je kako je zanimljivo da netko iz Hercegovine zove izaslanike koji nisu iz tog dijele Federacije da se bavi pitanjem kuda će prolaziti buduća autocesta u Mostaru i njegovoj okolici. – Svima je jasno o kakvoj je politici tu riječ, dodao je Pušić. Žustru raspravu donekle je smirila predsjedateljica Lidija Bradara koja je istaknula kako je o toj temi već održan niz sastanaka klubova u Domu naroda te kako nema potrebe da se rasprava nastavlja u ovakvom smjeru i da se predlažu neka nova rješenja za koja nema osnove. Na prethodnoj temi o tom problemu govorio je i izaslanik Tomislav Mandić koji je jasno poručio kako se i dalje pokušava blokirati izgradnju autoceste kroz Hercegovinu te kako se ulaže mnogo napora da se hrvatska strana drži dalje od svih projekata koji su vezani uz koridor Vc. Ipak, u četvrtak je konačno prihvaćen prostorni plan i stvoreni su preduvjeti za nastavak procesa.

Hrvatski izaslanici s kojima smo razgovarali uvjereni su kako će određeni politički krugovi i dalje tražiti načine blokirati ovaj proces, što će jasno pokazati kakav je istinski odnos među narodima u Federaciji BiH.