Namex vikend

Crossover prepoznatljivog izgleda, istovremeno svestran i udoban

Na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, Mitsubishi je predstavio svoj novi adut pod nazivom Eclipse Cross, koji će biti pozicioniran između dva SUV-a ovog japanskog proizvođača automobila, kompaktnog ASX-a i Outlandera
srednje veličine.

Eclipse Cross je tipičan crossover prepoznatljivog izgleda, istovremeno svestran i udoban. Poznato ime sportskog modela ovog japanskog proizvođača, čija je proizvodnja ugašena 2012. godine, nastavlja živjeti u novom crossoveru. Ono je očita paralela između dva modela koji bi poveznicu trebali imati u coupeovskoj liniji i sportskom iskustvu vožnje.

Mitsubishi Eclipse Cross je serijska inačica koncepta XR-PHEV. Dok prednji dio ima poznato Mitsubishijevo lice, na drugom kraju novi model dolazi s onim što bi se moglo nazvati hommageom Toyoti C-HR s produljenim LED svjetlom koje dijeli stražnji prozor.

Iznutra crossover model dobiva head-up display, infotainment sustav nalik tabletu i Smartphone Link Display audio sustav s Apple CarPlay podrškom, kojoj se može pristupiti pomoću zaslona osjetljivog na dodir, montiranim na središnju konzolu.

Osim stražnje klupe, koja će biti klizna i djeljiva u omjeru 60:40, novi Mitsubishijev crossover raspolaže prtljažnikom kapaciteta 341 litru, što je nešto manje od najopasnijeg konkurenta Nissana Qashqaija. Dimenzijama ne zaostaje za konkurencijom s obzirom na duljinu od 4405 mm, širinu od 1805 mm i visinu od 1685 mm, uz međuosovinski razmak od 2670 milimetara.

Eclipse je zamišljen kao globalni proizvod čija prodaja na europskom tržištu započinje krajem godine, a potom će se širiti na tržišta poput Japana, Sjeverne Amerike, Australije…

Za početak prodaje predviđen je potpuno novi 4-cilindarski 1.5-litreni turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem snage 163 KS koji će 0 do 100 km/h sprintati za 9,8 sekundi, što je odličan rezultat za crossover, čija masa je 1550 kilograma.

Ovaj benzinac s turbopunjačem bit će uparen s CVT mjenjačem s osam brzina, ali će u ponudi biti i ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Benzinac obujma 1499 ccm bit će u kombinaciji s elektronički kontroliranim pogonom na sve kotače. U suštini pogon je na prednjoj osovini, a prema potrebi okretni moment će se prebacivati na stražnje kotače.

Osim toga, kontrola dinamike vozila uključuje tvrtkin Active Yaw Control sustav, koji koristi kut upravljanja, brzinu skretanja, okretni moment vožnje, silu kočenja i informacije o brzini kotača kako bi se utvrdilo što vozač radi, ali i ponašanje automobila. Uz turbobenzinca najavljen je i 2.2-litreni turbodizelaš čija snaga trenutno nije poznata, a bit će uparen s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem.

Osim što napada Nissan Qashqai Mitsubishi Eclipse Cross, bit će opasan konkurent Seat Ateci, Renault Kadjaru, Toyoti RAV, a između stiliziranih crossovera svoje mjesto na tržištu tražit će pored Range Rover Evoquea i Toyote C-HR. Premda cijene još nisu poznate, očekuje se da bi osnovni model ovog japanskog crossovera mogao koštati oko 190.000 kuna.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)