Home Društvo SKUPI OTPAD! Nakon ovoga sigurno nećete tako često posezati za Nutelom ili...

SKUPI OTPAD! Nakon ovoga sigurno nećete tako često posezati za Nutelom ili hrenovkama

SHARE

Nutella na hrvatskom tržištu sadrži sirutku, slađa je i skuplja nego u Njemačkoj, HIPP kašica za bebe ima gotovo upola manje povrća, a sadržaj pilećih i purećih hrenovki Wudy uopće se ne bi smio označavati kao meso. Samo je 15 posto proizvoda u hrvatskim trgovinama cijenom i kvalitetom jednako istovjetnim proizvodima na njemačkom tržištu, dok ih je više od 50 posto skuplje ili nekvalitetnije nego u Njemačkoj, pokazalo je istraživanje provedeno na inicijativu europarlamentarke Biljane Borzan na 26 prehrambenih proizvoda i proizvoda za čišćenje i osobnu higijenu. Slična istraživanja već su provedena u drugim istočnoeuropskim državama, a i ovo posljednje potvrdilo je diskriminiranost hrvatskih potrošača u odnosu na zapadnoeuropske.

Kako piše Glas Istre, detaljnu kemijsku i senzorsku analizu kvalitete proizvoda proveli su akreditirani laboratoriji Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta, HZJZ-a i ŠNZ “Andrija Štampar”, a rezultate protumačili stručnjaci Hrvatske agencije za hranu. Pokazalo se da samo kod četiri od ukupno 26 ispitanih proizvoda uzorkovanih iz velikih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj i Njemačkoj nema razlike u cijeni i kvaliteti, 54 posto uglavnom je lošije kvalitete na našem tržištu, a 60 posto ih je značajno skuplje nego u Njemačkoj.

Najveće su razlike uočene kod pet prehrambenih proizvoda i jednog deterdženta. Tako su hrenovke od pilećeg i purećeg mesa Wudy na hrvatskom tržištu rađene od tzv. otkoštenog mesa koje se, prema EU propisima, ne smije označavati kao meso. Na njemačkom tržištu, naprotiv, iste takve hrenovke sadrže 62 posto purećeg mesa i pileće masti, svjetlije su i mekše. Osim toga, hrenovke za hrvatsko tržište sadrže aditive kojih u njemačkom proizvodu nema. S obzirom da se i jedne i druge proizvode u istoj tvornici tvrtke AIA u Italiji, zastupnica Borzan zaključuje da tvornica ima dvije proizvodne linije za različita tržišta. Jedina je prednost ovog proizvoda u Hrvatskoj 37 posto niža cijena.