MALO KOJI RADNIK VOLKSWAGENOVE FABRIKE U WOLFSBURGU MOGAO JE ZAMISLITI DA ĆE TAJ DAN – 29. MART 1974. GODINE – TAKO SUDBONOSNO UTJECATI NA KOMPANIJU U KOJOJ SU ZARAĐIVALI KRUH.
Kriza se osjećala na svakom koraku, nakon dugo vremena opao je i interes sa “bubom”, čelnici Volkswagena računali su s velikim gubitkom na kraju godine. Tog 29. marta sa trake je izašao prvi VW Golf, no očekivanja nisu bila velika.
Projekt nasljednika “bube” dugo se vukao po ladicama šefova, napravljeni su i neki prototipovi za koje je ocijenjeno nemaju šanse na tržištu.
Prva ideja o novom Volkswagenu, preteči Golfa, pojavila se još 1958. godine, ali njenu realizaciju spriječila činjenica da “buba” još nije dostigla svoj vrhunac. Deceniju kasnije je stara ideja aktuelizovana kroz prototip EA 266 koji je na zahtjev Volkswagena razvio Porsche.
EA 266 je pokretao vazdušno hlađeni centralno postavljeni motor, a dizajnerski je izgledao kao skraćena verzija Volkswagena 411. Zbog visokih troškova projekt je zaustavljen, ali je VW samostalno razvio prototip EA 276koji se znatno više približio budućem konceptu Golfa.
Ponovo je, ovaj put zadnjim dijelom, prototip ličio na model 411, dok je EA 276 slijedio trendove sa prednjim pogonom i bokser motorom u nosu koji se, međutim, još nije hladio vodom.
Kada je Kurt Lotz, šef Volkswagena, 1969. posjetio salon automobila u Torinu bio je oduševljen studijama mladog italijanskog dizajnera Giorgeta Giugiara.
Tada 31-godišnji dizajner pozvan je u Wolfsburg gdje dobio zadatak da konstruira nasljednika “bube”, mada ni u sâmom Volkswagenu nisu bili “načisto” oko koncepta i dizajna budućeg automobila.
Giugiaro je uporedo razvijao čak tri modela za Volkswagen (Passat, Golf, Scirocco), a velika naftna kriza 1973. u prvi plan stavila je kompaktnog nasljednika “bube”.
Za nastanak su zaslužni inžinjeri Herbert Schuster i Alfons Löwenberg iz istraživačkog odjeljenja Volkswagena koji su u prvu generaciju Golfa ugradili 1,6 litarski benzinac snage 110 konja iz modela Audi 80 GTE.
Ovaj posao radili su u tajnosti jer su šefovi ranije odbijali svaku pomisao na sportsku verziju. Čak i kada su Schuster i Löwenberg predstavili GTI spreman za proizvodnju uprava je bila skeptična. Ipak su dali zeleno svjetlo nakon što su razvojni inžinjeri dali garanciju da će biti dostignuta godišnja prodaja 5.000 vozila.
Kada je 1976. na tržište stigao Golf GTI po cijeni od 13.850 maraka interes kupaca nadmašio je sve procjene: Već u prvoj godini prodato je čak 50 hiljada vozila! Rođen je GTI-kult koji živi do danas. U međuvremenu je više od dva miliona GTI verzija Golfa pronašlo put do kupaca.