Navika da se automobilom prelaze kratke destinacije – do trafike, pekare, prodavnice, može skupo da košta jer motoru koji tokom vožnje ne dostigne radnu temperaturu prijete ozbiljni kvarovi.
Kratka vožnja od stotinak metara ostavlja motor nezagrijanim. To za sobom vuče ozbiljne posljedice – vlaga ne stiže da ispari i miješa se sa uljem, stvaraju se naslage nečistoća na EGR ventilu i drugim dijelovima motora… Opasnosti su brojne. Poslije nekog vremena stvara se skrama na poklopcu za dolivanje ulja.
U starijim Volkswagen motorima (1.0 i 1.4 benzinci ) usljed konstrukcione greške kondenzacija se zamrzavala u uljnim kanalima što je dovodilo do prekida u dotoku ulja i motor je narodski rečeno “zakucavao”. Rješenje za ovaj problem je jednostavno – izbjegavajte koliko god je to moguće vožnje na kratkim distancama i skratite interval zamjene ulja.
Takođe, provjerite u zvaničnom servisu ili uputstvu: mnogi proizvođači preporučuju posebnu gradaciju, kvalitet i interval zamjene ulja za automobile koji se voze na kraćim relacijama. Naravno, ulje treba redovno kontrolisati. Prilikom kontrole vodite računa da je nivo ulja iznad maksimuma dobar znak da u njemu dolazi do miješanja vode i goriva.