OBZIROM DA KUPUJEMO AUTOMOBIL STAROSTI IZMEĐU 10 I 15 GODINA, SVAKAKO KUPITE SDI, JER JE MANJE TOPLINSKI I MEHANIČKI OPTEREĆEN
Planiram kupiti Golfa dizelaša, pa me zanima isplati li se više 1.9 SDI ili 1.9 TDI?Je li SDI preslab za tešku karoseriju Golfa?
Volkswagenov turbodizelski motor 1.9 SDI, s direktnim ubrizgavanjem, ali bez turbopunjača, ugrađivao se u Golfa četvrte generacije, od 1997. do 2003., a u ‘peticu‘ se ugrađivao 2.0 SDI.
Dakle, planirate kupiti auto starosti 10 do 15 godina, a tada je SDI svakako bolja opcija. To je kratica od Saug Diesel, dakle radi se o dizelskom motoru s direktnim ubrizgavanjem, ali s klasičnim, atmosferskim usisavanjem. TDI je kratica od Turbo Direct Injection – radi se, dakle o turbodizelašu s direktnim ubrizgavanjem. Taj motor, osim što ima više dijelova i potencijalnih mjesta kvara (turbopunjač, zahtjevniju visokotlačnu pumpu goriva i brizgalice) znatno je više toplinski i mehanički opterećen, pa stoga, logično i manje traje. Iz istih 1896 ccm SDI razvija 68 KS, a TDI 90, 110 ili 130 KS (ovisno o izvedbi). Zbog toga je kod rabljenih primjeraka znatno veći rizik skupog kvara. Motori Golfa 1.9 SDI su iznimno izdržljivi. Nerijetko su prelazili više od 500.000 km do generalke, umirovljenik iz Velike Britanije prešao je milijun. Jasno, od razmjerno male snage ne mogu se očekivati sportska ubrzanja, ali za normalnu je vožnju dovoljno.