Kada je 1931. godine Dr. Ferdinand Porsche u centru Stuttgarta na adresi Kronenstrasse 24 osnovao kompaniju pod nazivom “Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH” niko nije mogao ni sanjati u šta će se u početku zamišljeni poslovi oko savjetovanja pri izradi automobila pretvoriti. Ali eto, nekoliko desetljeća kasnije ovo slavno prezime svi itekako dobro poznaju. Ipak je i dan-danas nekoliko stvarčica vezanih uz ovog slavnog proizvođača snova na četiri točka relativno nepoznato, pa u nastavku slijedi kompilacija takvih stvari.
1.
Logotip tvrtke Porsche sastoji se zapravo od dva grba. Glavni dio samog znaka te slavne marke zapravo je grb nekadašnje Države slobodnih ljudi Württemberga sa kojeg su samo uklonjeni jeleni, dok je centar ovog znaka zapravo grb grada Stuttgarta. Da stvar bude bolja, nije samo Ferdinand Porsche slavna osoba koja se povezuje s Porscheovim logotipom, već je i Albert Einstein jedan od ljudi koji se uz glavni dio logotipa povezuje sam po sebi, s obzirom na to da je slavni fizičar rođen u Württembergu.
2.
Prvi ikad proizvedeni Porsche zvao se “64“. A po čemu je točno ovaj model dobio naziv, nikad se nije saznalo, ali ono što se zna jest činjenica da sa slavnom “Bubom” dijeli većinu komponenata motora, podvozja, te upravljačkog sklopa. Performanse su mu bile vrlo diskutabilne u najmanju ruku, s obzirom na to da je pod haubom tog automobila iz 1939. godine bilo samo 50 konjskih snaga. “64” je već pri samom pojavljivanju pokazao put kojim će se ova kompanija kretati i po tome je iznimno vrijedan.
3.
Uz Porsche 550 Spyder se najčešće spominje tragična smrt “Buntovnika bez razloga”, tj. vječne glumačke legende po imenu James Dean, ali vjerovali vi to ili ne, ovaj poprilično luckast model Porschea nije poznat samo po tom nesretnom događaju, već i po jednom od prvih “varanja” u svijetu auto-sporta. Tokom slavne utrke Mille Miglia koja je održana 1954. godine, vozač 550 Spydera po imenu Hans Herrmann iskorištavao je svoj ekstremno nizak automobil do maksimuma, pa je prolazeći ispod zatvorenih rampi uspio napraviti hvale vrijedan rezultat na kraju utrke.
4.
Kada je sedamdesetih godina prošlog stoljeća Porsche 917 praktički uništavao konkurenciju na utrkama 24 sata Le Mansa, malo tko je znao što se zapravo nalazilo pod haubom ovog legendarnog automobila. Neki detalji ni danas nisu poznati, ali ono što se sa sigurnošću zna jest činjenica da je isti imao oko 1,100 konja na utrci, te skoro 1,600 na kvalifikacijama, što mu je omogućavalo ubrzanje od oko 2,5 sekundi do stotke i oko 400 kilometara na sat.
5.
Kada su se krajem sedamdesetih godina crtali grafovi i dijagrami uspješnosti modela 911, vizionari u Porscheu osmislili su znak nekih novih vremena u obliku modela 928. U prijevodu je model 928 zamalo iz proizvodnje maknuo danas najpoznatiji Porscheov model svih vremena uobličen u 911-icu. S druge strane, Porsche 928 prvi je automobil koji je u sklopu opreme ponudio vizire za sunce i naprijed i nazad.
6.
Porsche 935 bio je zaista poseban automobil po mnogo čemu. Za početak on je jedan od najtrofejnijih Porscheovih modela na stazama, a vrijedi spomenuti i kako je jedan od najekstremnijih trkaćih automobila svih vremena. Sam automobil imao je toliku popularnost da se pojavio u obliku jednog od “Autobota” u legendarnom crtiću “Transformers“.
7.
Znate li koliko je najbrže vrijeme ikad izmjereno s jednim automobilom na legendarnom “Zelenom paklu” kako se od milja naziva staza Nürburgring Nordschleife? Možda i znate, ači svejedno slijedi i ta informacija. 1983. godine jedan jako talentirani vozač po imenu Stefan Bellof za volanom Porschea 956 prošao je 20,8 kilometara dugu stazu za 6:11.130 uz prosječnu brzinu od malo više od 200 kilometara na sat. Uprkos svom tehnološkom napretku i iznimnom talentu današnjih vozača u svijetu automobilističkih utrka, ovaj rekord je aktualan punih 30 godina, i stoji i danas.
8.
Jeste li ikad čuli za Porsche “Super“? Niste? Razumljivo, ukoliko se ne bavite poljoprivredom i nemate. Model “Super” zapravo nije nikakav sportski automobil namijenjen utrkivanju, već traktor namijenjen poslovima koji traktorima priliče. Ukoliko u svom posjedu imate jedan primjerak ovog 2,6-litarskog četverotaktnog i zrakom hlađenog traktora s 38 konja “pod haubom”, pokušajte da ga ponuditi na prodaju. Iznenadit ćete se u svakom slučaju, s obzirom na to da je jedan primjerak u savršenom stanju prodan za čak 1,2 milijuna Eura.
9.
U svijetu automobila danas se na svakojakim glupostima nalaze logotipi slavnih marki. Tako Ferrari ima liniju muških mirisa, Lamborghini ima svoje cigarete, a Porsche ima hrpu precijenjenih stvari koje svake godine izlaze iz tvrtke Porsche Design. U ponudi ima svega i svačega – od mobilnih telefona, kofera i satova, preko kućanskih aparata i alata s potpisom, pa sve do “nargile” pod nazivom “Shisha 2.1“.
10.
Slavni magazin “Men´s Health” spominje Porsche u smislu najmasovnijeg preljubničkog prijevoznog sredstva. Kako tekst ukratko govori, preljubnici bogatijih društvenih slojeva u Velikoj Britaniji u preko 50% slučajeva biraju Porsche kao prijevozno sredstvo od “točke žena” do “točke ljubavnica”. Vozači Opelovih vozila u sklopu iste statistike stoje uvjerljivo na zadnjem mjestu.