Ekspert, za svaki auto koji treba pregledati radi se poseban certifikat za polovna vozila koji je podijeljen na nekoliko područja i koji se ispunjava tačno određenim redoslijedom.
Prvo se upisuju osnovni podaci o lokaciji i datumu pregleda te marki, modelu i tipu automobila, a potom utvrđuje VIN oznaka vozila, stanje laka, te sva postojeća oprema. Nakon toga pristupa se kontrolnom pregledu po jasno definiranim točkama, od koji se prva odnosi na čistoću vozila.
I već na njoj, zanimljivo je, vozilo može pasti na ispitu, jer u slučaju da ono nije u urednom stanju svaki daljnji pregled nema smisla pošto se ispod naslaga nečistoća mogu kriti manjkavosti i oštećenja koja mogu smanjiti vrijednost vozila, ali i značiti prijetnju za sigurnost putnika.
Dalje se zatim pregledava servisna knjižica (ako je vozilo posjeduje) te se gleda je li od prošlog servisa prošlo više ili manje od 1000 km, kao i nedostaje li u evidenciji jedan ili više servisa.
Potom se karoserija pregledava u potrazi za oštećenjima te se mjeri debljina laka te ocjenjuje stanje stakala, vanjskih svjetala, naplataka…
U kabini se ocjenjuje miris, sjedala, stanje poda, vrata i brava, mehanizama za regulaciju sjeišta, sigurnosnih pojasa, zračnih jastuka, rezervne gume, pribora…
Među ostalim provjerava se i dijelove motornog prostora i pogonskog sistema, od moguće korozije do oštećenja ili istjecanja ulja, stanje baterije i tekućina u svim spremnicima te, ovisno o narudžbi i dijagnostika motora, eko test, geometrija ovjesa…