Velik broj vlasnika automobila s dizel motorima u Njemačkoj će se naći u problemima ako im njemački gradovi i općine zabrane vožnju na svojim područjima.
Jer, prema Njemačkom visokom saveznom sudu u Leipzigu koji je nedavno donio presudu da se može zabraniti vožnja dizelskim automobilima starijih godišta i to na temelju prekoračenja graničnih vrijednosti dušikovih dioksida, hoće li ili neće zabraniti vožnju, odlučuju gradovi i općine.
Bild prenosi nagađanja poljskih medija i piše kako će velik broj automobila iz Njemačke preplaviti poljsko tržište.
Upozoravaju kako nije dobro to što će “prljavi dizelaši” iz Njemačke voziti njihovim cestama, tim više jer ne zadovoljavaju suvremene standarde zaštite okoliša.
Zabrinuta je i Savezna udruga neovisnih distributera vozila (BVfK). Smatraju kako se prodaja dizelaša koji zagađuju okoliš povećava u istočnoj Europi u posljednje dvije godine. Njihov izvršni direktor Ansgar Klein za Bild je izjavio kako će taj trend rasti.
Predsjednik Poljske udruge proizvođača automobila (PZPM) Jakub Farys je rekao da bi “milijun starijih modela” trebalo pronaći put iz Njemačke u Poljsku. – Poljaci će ih moći kupovati po jeftinijim cijenama, ali time će dobiti i zagađeniji zrak, kazao je Farys.
Dok Poljaci strahuju od zagađenog zraka i dolaska dizelaša u njihovu zemlju, i u Hrvatskoj mnogi misle kako će rabljeni dizel automobili preplaviti tržište.
Komentatorica HRT-a Zvjezdana Heina upozorila je kako je Hrvatska prošle godine uvezla oko 55 tisuća rabljenih vozila, od čega je 87 posto dizelaša. Ona smatra kako će najveći broj dizelaša otići u Tursku, Ukrajinu, Bliski istok, ali i Hrvatsku.