Ako ste kao dijete mrzili obuvati plastične sandale za na more, na koje vas je uporno nagovarala baka (jer su već i mami dizajnerski bile odbojne), teško da bi svoja stopala u njih uvukli i danas.
Jer za razliku od nekad, a govorimo o djetinjstvu u kasnim 70-ima ili ranim 80-ima, kad se ovaj “Jugoplastikin” proizvod nudio za “male pare”, danas je on, vjerovali ili ne, luksuzna obuća jer nosi Guccijev znak i košta 500 dolara!
Svima nama koji se mrskih sandala itekako živo sjećamo ova pojava baš zvuči nevjerojatno, a u glavi sve glasnije odzvanjaju neki davni dijalozi s gradskih plaža.
“Ajde sad, obuj sandale, izbost ćeš se živa na tim sikama! Ima i ježinaca, dite božje, ajde obuj ih!” – uporna je baka.
“Ma neću, neću ih taknit nogom, skočit ću!” – uporna sam u odbijanju.
“A kako ćeš se opet uspet natrag?” – baka ne gubi na brizi.
“Ma izać ću okolo, samo nemoj da ih moram obuvat, moolim teee…” – preklinjanjem bih izborila svoje.
Plastične sandale u tim smo godinama, ruku na srce, vezivali uz kontinentalce nevične plivanju, nas su sputavale. Za djecu iz unutrašnjosti one su se činile najpoželjnijom plažnom obućom.
Zaštićeni “Jugoplastiknim” modelima vještije su manevrirali po žalu i bovanima sve do momenta dok se stopala ne bi preznojila, a oni počeli klizati.
Do kraja ljetovanja, kopča na sandalama bi “poruzinavila”, a kad bi došlo vrijeme za ponovno obuvanje “normalnih postola” za povratak doma, male bi nožice bile ukrašene rigama tamne boje tamo gdje nije bilo plastičnih traka.
S istim problemom potencijalno bi se mogli susresti i kupci ove skupe Guccijeve inačice, ponuđene u maslinastozelenoj i crnoj boji. Samo što njihova kopča ne bi trebala “poruzinaviti”. Valjda bar toliko može jamčiti prestižni modni znak…, piše Slobodna Dalmacija