Home Tech Stariji možda nisu okrenuli leđa Facebooku, ali tinejdžeri su mu rekli zbogom

Stariji možda nisu okrenuli leđa Facebooku, ali tinejdžeri su mu rekli zbogom

SHARE
Facebook više nije dominantna društvena mreža među tinejdžerima u Sjedinjenim Državama, pokazalo je nedavno provedeno istraživanje

Već se godinama priča o tome kako tinejdžeri u sve manjoj mjeri koriste Facebook. Bilo je i onih koji su najvećoj društvenoj mreži svijeta proricali pad u nebitnost i sudbinu Yahooa.

Sve dosad istraživanja su pokazivala kako su zloguka proročanstva uglavnom neutemeljena. Stupanj korištenja možda je i bio u padu, ali u Facebooku su se domislili kako će zadržati vječno varljivu pozornost tinejdžera pa su kupili Instagram i WhatsApp.

Sad, čini se, to više neće biti dovoljno. Po prvi put u tri godine u istraživačkom centru Pew anketirali su tinejdžere kako bi doznali više o načinu na koji koriste društvene mreže. Rezultati nisu povoljni za Marka Zuckerberga i društvo.

Facebook, naime, više nije dominantna društvena mreža među tinejdžerima u Sjedinjenim Državama, pokazalo je istraživanje provedeno od 7. ožujka do 10. travnja ove godine na 734 Amerikanca stara između 13 i 17 godina.

U stvari, nije više niti među prve tri. Pretekli su ga YouTube, Instagram i Snapchat. Ne samo što ih više tinejdžera koristi, već tinejdžeri kažu kako ih koriste češće nego Facebook. Najveći udio uzeo je YouTube (85 posto), dok Snapchat ima najviše onih koji kažu kako ga najčešće koriste (35 posto).

tportal
Izvor: Pew Research Center / Autor: Pew Research Center

U istraživanje nisu uključene aplikacije za razgovor poput WhatsAppa i iMessagea, koje se može smatrati konkurentima Snapchatu, dok bi YouTubeu vjerojatno prije bilo mjesto u kategoriji sa servisima poput Netflixa.

Ipak, podatak prema kojem tek 51 posto tinejdžera kaže kako koristi Facebook predstavlja dramatičan pad u odnosu na 71 posto, koliko je zabilježeno istraživanjem provedenim 2015. godine. Još je manje onih koji tvrde kako im je to najčešće korištena platforma: prije tri godine bilo ih je 41 posto, sad ih je samo deset posto. Za Instagram je isto ustvrdilo 15 posto ispitanika.

Među onima koji koriste Facebook više je tinejdžera iz obitelji s nižim razinama prihoda, dok je udio onih s višim pao na 36 posto. To, naravno, ne znači kako će Facebook nestati preko noći. Ta je društvena mreža postala nezaobilaznim sastavnim dijelom života i rada ogromnog broja korisnika diljem svijeta, a nastavlja i rasti, naročito u zemljama u razvoju.

No, u Facebooku bi bili neodgovorni ako ove podatke ne bi prepoznali kao znak za uzbunu, piše Slate.