Rezultati novih dugogodišnjih znanstvenih studija pokazuju osjetan pad inteligencije kod mlađih ljudi.
Naime, novozelandski naučnik James Flin utvrdio je da prosječni koeficijent inteligencije stanovništva u mnogim dijelovima svijeta raste oko tri boda po desetljeću.
Testovi inteligencije se svakih nekoliko decenija standardiziraju tako da se prosjek definira kao koeficijent 100, a standardno odstupanje iznosi 15 bodova.
Nova studija prikupila je rezultate testova mladih Norvežana u dobi između 18 i 19 godina koji su testirani u okviru obavezne vojne službe. Od 1970. do 2009. godine testovima su pristupali mladi rođeni između 1962. i 1991.
Rezultati su pokazali da je do promjene u Flinovom efektu došlo nakon 1975. godine, tako da je svaka sljedeća generacija bilježila sedam bodova manje.
I studija koja obuhvata britanske tinejdžere pokazala je da je 2009. godine koefecijent inteligencije četrnaestogodišnjaka u Velikoj Britaniji za 28 godina, u prosjeku, pao dva boda, a kod mališana iz srednje klase čak za šest.
Svi stručnjaci ističu da nije riječ o genetici, već o lošem vaspitanju, načinu na koji mladi provode vrijeme, te vrstama igara i zabave, kao i vremenu koje /ne/ provode čitajući.
Postoji i druga utješna mogućnost – da suvremeni testovi nisu prilagođeni da na odgovarajući način vrednuju suvremenu inteligenciju, odnosno da favoriziraju zastarjele načine razmišljanja koji se manje naglašavaju u suvremenom obrazovanju i obrazovanju mladih.
Testovi inteligencije, uglavnom, nastoje da mjere kristaliziranu i fluidnu inteligenciju.
Fluidna inteligencija predstavlja sposobnosti koje su više biološki određene, a važna je pri rješavanju novih problema u kojima znanje i iskustvo nisu od velike koristi.
Ona je neka vrsta prirodne inteligencije koja predstavlja potencijal za razvoj kristalizirane inteligencije, a intenzivno se razvija do adolescencije, te vrhunac dostiže do 16. ili 17. godine.
Kristalizirana inteligencija predstavlja znanja, vještine i sposobnosti koje pojedinac razvije tokom života, navode naučni portali.