Home Auto Švedski automobilski div u svojoj novoj kampanji poručuje: ‘Nemojte kupiti ovaj auto’

Švedski automobilski div u svojoj novoj kampanji poručuje: ‘Nemojte kupiti ovaj auto’

SHARE

„Nemojte kupiti ovaj auto” – zvuči neobično, ali to je novi slogan švedskog automobilskog div Volva, piše Bloomberg.

Iako zvuči kao nešto bi na klasičnim marketinškim edukacijama bilo u rubrici „ovo nikada nemojte učiniti”, slogan „Nemojte kupiti ovaj auto” zapravo je posve u skladu s novom poslovnom strategijom Volva.

Taj švedski proizvođač automobila, naime, planira do 2025. godine polovicu svojih rezultata ostvarivati ne od prodaje već od iznajmljivanja svojih modela. Njihovi klijenti zapravo postaju pretplatnici koji mjesečno plaćaju dogovoreni iznos koji osim najma automobila uključuje i usluge poput osiguranja, poreza ili pomoći na cesti u slučaju nezgode.

Ovu su uslugu u listopadu uveli na njemačko tržište, a mjesečna pretplata kreće se od 498 eura za osnovni model XC40 pa sve do 929 eura za XC90 SUV.

Međutim, Volvo nije usamljen. Sličan je program pretplate pokrenuo i Ford koji je klijentima u San Franciscu i Los Angelesu ponudio najam svojih modela za oko 405 dolara na mjesec (bez uključenog poreza). Tu su i Porsche, Mercedes-Benz i Cadillac koji u određenim gradovima svojim klijentima omogućavaju da njihove luksuzne automobile mijenjaju nekoliko puta godišnje, a to naplaćuju između 1000 i 2000 dolara mjesečno.

Takvim programima, prenosi Bloomberg, automobilski divovi nastoje osigurati svoje pozicije na tržištu na kojem su sve prisutnije generacije odrasle na dijeljenju automobila.

– Pretplata na automobil je prikladan način da imate auto, ali bez financijskog rizika – smatra Jan-Philipp Hasenberg, partner u konzultantskoj Roland Berger.

S druge strane, takva je pretplata znatno skuplja opcija od kupovine ili klasičnog leasinga. U nedavnom istraživanju koje je proveo savjetnik Oliver Wyman, svega je četvrtina Nijemaca i tek 14 posto Amerikanaca izjavilo da bi se pretplatili na automobil, a manje od polovice je zainteresirano za takvu opciju plaćati više od 500 eura na mjesec.

Volvo se ipak drži svog plana, a očekuju i da će zahvaljujući ovakvom modelu iznajmljivanja, doći do dragocjenih podataka o navikama vozača. Dodatno, već su se udružili s Amazonom kako bi se do pretplate na Volvo automobile moglo doći i putem interneta.