Prema iskazanim potrebama poslodavaca u okviru istraživanja koje je proveo Federalni zavod za zapošljavanje (FZZZ) i županijske službe za zapošljavanje, najtraženija zanimanja u 2019. godini su vozači, krojači, obućari, zavarivači…
Naime, FZZZ je krajem 2018. godine proveo anketiranje 1.034 poslodavca registrirana u FBiH, a koji imaju pet i više radnika kako bi dobili podatke neophodne za pružanje adekvatnih informacija o procjeni kretanja na tržištu rada u 2019. godini.
Kroz ovo anketiranje, 584 poslodavaca ili njih 56,47 posto iskazalo je potrebu za zapošljavanjem novih 4.838 radnika u 2019. godini.
Poslodavci u BiH kontinuirano upozoravaju na neusklađenost obrazovanja s tržištem rada zbog čega ne mogu pronaći kvalificirane radnike, dok s druge strane kvalificirani radnici napuštaju BiH.
Nažalost, BiH najviše napuštaju ljudi iz zanatskog sektora, kao i oni sa deficitarnim zanimanjima kao što su programeri, inženjeri i građevinski inženjeri, ljekari i drugo medicinsko osoblje.
Prema statističkim podacima, smatra se da je u proteklih godinu BiH napustilo više od 20.000 osoba, a samo posredstvom Agencije za rad i zapošljavanje BiH prošle godine na rad su otišle 10.774 osobe.
Od toga, 851 osoba otišla je na rad u Njemačku kao njegovatelji, a ostatak je otišao na rad u Sloveniju i to 23 posto varioca, zatim vozači sa 22,8 posto, zidari 6,5 posto, bravari četiri posto te ostala zanimanja u građevinskom sektoru.

Nikola Grbić predsjednik Udruženja prijevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske rekao je za Radiosarajevo.ba, da je položaj autoprijevoznika i vozača u našoj zemlji iz godine u godinu sve teži, te da je samo prošle godine oko 4.000 vozača iz RS-a otišlo u zemlje EU.
“Nažalost, zastrašujući podaci su da se više od 900 prijevozničkih firmi u proteklih godinu i po dana preregistriralo u zemljama EU, što jasno pokazuje u kakvom je trenutno stanju oblast prijevoza u RS-u, a i u BiH”, kazao je Grbić.
On je istakao da na biroima za zapošljavanje nema profesionalnih vozača, da autobuse voze početnici ili umirovljenici, a da prijevozničke firme kada ostanu bez vozača parkiraju svoje kamione po nekoliko mjeseci.
Prema njegovim riječima, ukoliko se nastavi ovakav trend, za par godina naša zemlja ostat će bez vozača.
“Nadležne institucije nemaju sluha za probleme s kojima se susreću vozači i autoprevoznici, kao što su loši uvjeti na carinskim terminalima i visoka cijena goriva, i ako ne želimo da se dovedemo za koju godinu do toga da autobuse i kamione nema tko voziti, nadležne institucije moraju početi rješavati ove probleme”, zaključio je za Radiosarajevo.ba Grbić.