Home Društvo Suludo: Kinezi će Pelješki most dovršiti prije nego Hrvati pristupne ceste?

Suludo: Kinezi će Pelješki most dovršiti prije nego Hrvati pristupne ceste?

SHARE

PREDSJEDNIK Uprave Hrvatskih cesta, Josip Škorić, sinoć je gostovao u Dnevniku HRT-a. Tamo je, nakon posjete premijera Plenkovića i suradnika, kako teku radovi na Pelješkom mostu ali i pripadajućim cestama.

Podsjetimo, u travnju prošle godine je potpisan ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a).

Potpisali su ga predstavnici Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation, Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija/zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan.

Prema ugovoru, Pelješki most mora biti gotov za 36 mjeseci od početka radova. Kada je ugovor potpisan, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić ocijenio je da je Pelješki most “jedan je od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju”, a rekao je i kao je on prava od četiri faze projekta “Cestovne povezanosti južne Dalmacije” te kako se sve radi da cijeli projekt bude gotovo do kraja 2022. godine.

Projekt u četiri faze

Kako bi Pelješki most bio funkcionalan cestom se mora spojiti s Jadranskom magistralom, a projekt usto predviđa i izgradnju obilaznice ka mjestu Doli.

Za te projekte su raspisani natječaji, a izvođači radova još uvijek nisu odabrani.

Kako je objavljeno u samom projektu na stranicama vlade, cijeli projekt Pelješkog mosta je podijeljen u četiri faze.

1. Faza: Most s pristupnim cestama (na kopnu do državne ceste D8, na Pelješcu do lokalnog puta)
2. Faza: Pristupne ceste (od lokalnog puta do čvora Šparagovići)
3. Faza: Cesta od čvora Šparagovići/Zaradeže do čvora Prapratno (uključujući čvor)
4. Faza: Obilaznica Stona (od Čvora Prapratno do Čvora Doli na državnoj cesti D8)
Rok izgradnje: Pet godine za sve faze, koje će se izvoditi i ugovarati paralelno.

Bit će dovršen most, ali ceste neće?

Predsjednik uprave HAC-a je za HRT ispričao kako je kineski izvođač radova, između ostaloga, biran i po roku u kojemu nudi završetak radova. Izvođač koji je izabran na natječaju je ponudi šest mjeseci kraći rok, pa sada postoji mogućnost da će Pelješki most biti dovršen, ali ne i ceste preko kojih će se na njega prilaziti. Za to vrijeme most ne bi vodio nikuda, a direktor HAC-a je, zapravo, rekao kako bi to tog moglo doći jer Kinezi jako brzo napreduju s radovima na Pelješkom mostu.

“Projekt završava izgradnjom obilaznice Stona i spaja se na D8 natrag u mjestu Doli. Danas smo imali koordinaciju na gradilištu da se upoznamo s dinamikom izvođenja radova i sa stanjem projekta općenito. Nakon toga smo imali posjetu predsjednika vlade sa suradnicima i resornim ministrom. Informirali smo ih o stanju projekta koji je trenutno najvažniji projekt u Hrvatskoj i mislim da dijelimo zadovoljstvo stanjem radova”, rekao je za početak.

Kaže da su Kinezi jako ispred plana s radovima

Upitan jesu li Kinezi čudotvorci, odgovorio je kako je kineski izvođač za sada ispred plana.

“Kineski izvođač radova je za sada čak i nešto ispred plana. Dinamičkim planom je bilo predviđeno, kada govorimo o temeljenju kao o najrizičnijem dijelu projekta, odnosno krucijalnom dijelu projekta, da su čak i ispred plana. Dinamičkim planom je bilo predviđeno pobijanje 1,3 pilota, a mi smo došli na 2 pilota dnevno. Ono što je važno reći je da je do danas pobijeno 15 pilota, plus ona dva testna da bi se utvrdila adekvatnost same opreme i da su na putu prema brodogradilištu tri broda koja će u razmaku od mjesec dana dovesti još 75 pilota i nakon toga još dva broda. Plan je koncem svibnja pobijanje svih pilota”, dodao je.

Potom ga je novinar upitao kada će biti gotov natječaj za pristupne ceste.

“Povjerenstvo užurbano provodi uvid u ponude, govorimo drugoj dionici, pristiglo je sedam ponuda i mislim da ćemo ubrzo izaći s odlukom. Ono što je važno reći, je da je rok za kompletan završetak projekta 31. siječanj 2022. godine i mi smo u tom roku, naravno.

Što se tiče samog mosta, jedan od kriterija pri izboru najpovoljnijeg ponuditelja je bio rok završetka i tu je kineski partner ponudio šest mjeseci kraći rok tako da tu može doći do manjeg odstupanja između izgradnje mosta i ostalih dionica, ali mislim ako uspijemo dobiti dobrog ponuditelja, odnosno dobrog izvođača, sve će to biti u istom vremenu”, rekao je.