Home Auto Jedan Hrvat i 85 Nijemaca “vladaju” Porscheovim centrima u Njemačkoj

Jedan Hrvat i 85 Nijemaca “vladaju” Porscheovim centrima u Njemačkoj

SHARE

Porsche, kao jedan od najvećih ponosa njemačke autoindustrije koji je u prošloj godini, prema službenim podacima, za uspješnu poslovnu godinu svakom svom radniku isplatio 9656 eura bonusa, u Njemačkoj ima svoja 86 centra.

Te centre kao direktori vode 85 Nijemca i jedan Hrvat. Taj Hrvat je Mario Šarac, danas 45-godišnjak koji je rođen u Frankfurtu na Majni. Njegovi roditelji su podrijetlom iz Osijeka i Dalmacije i pripadaju prvoj generaciji hrvatskih iseljenika. Poslovni put Marija Šarca do direktora Porsche Zentruma u Wiesbadenu nije bio nimalo lagan. Nakon završenog školovanja u Frankfurtu, Šarac kreće u posao s automobilima jer ga je to, kaže, oduvijek najviše zanimalo.

1. Mario Sarac _ Porsche Zentrumu Wiesbaden (1)

Uvijek sam volio automobile. Što ljepši i brži automobili u mom životu su uvijek bili glavna tema. Nakon škole, odlučio sam krenuti u prodaju automobila i 1997. godine počeo sam kod Audija kao prodavač. Tu sam radio gotovo 11 godina. Tada mi se ostvarila prilika početi raditi za Porsche. Nije bilo nimalo jednostavno ući u Porsche. Prvo sam dobio priliku raditi u Porsche centru u Rheinland Pfalzu. Tamo sam radio tri godine kao prodavač. Bio sam uspješan i dobio sam ponudu da budem voditelj prodaje Porsche Zentruma u Main Taunus regiji, kaže Šarac.

To ste prihvatili bez obzira što baš i nije blizu ni Frankfurta a ni Mainza?

Prihvatio sam jer sam samo tako mogao napredovati. U Hoffenheimu sam kao voditelj prodaje radio četiri godine. Trudio sam se biti uspješan. Mislim da sam to i bio jer su mi se tada otvorila vrata Porsche Zentruma u Wiesbadenu. Ponuđeno mi je da budem direktor centra, što sam i prihvatio.

Na koji način posluju Porsche Zentrumi? Tko je vlasnik?

Svaki Porsche Zentrum ima svog vlasnika. Naš vlasnik ima još 35 drugih autokuća. Riječ je o vlasniku jedne od najjačih grupacija u Njemačkoj čija svaka auto-kuća ima svog direktora.1. Mario Sarac _ Porsche Zentrumu Wiesbaden (3)

Koliko ste dugu u Wiesbadenu, i što ste sve svojim dolaskom mijenjali?

Tu sam oko dvije i pol godine. Puno sam toga promijenio, pogotovo što se tiče osoblja, jer smo tu bili deficitarni. Tražio sam i dobio mlade ljude koji su željni rada i napredovanja te željni da svoje emocije o našim vozilima prenesu našim kupcima. To sam i uspio. Danas imam mladu ekipu koja ujutro na posao dolazi s voljom i željom za rad s kupcima. A sve kako bi oni bili zadovoljni i dobili kvalitetnu uslugu.

Koliko ljudi danas zapošljava Porsche Zentrum Wiesbaden i koliko auta prodate godišnje?

U našem centru imamo 36 radnika. Plan mi je da tu brojku dignem već ove godine na 40 ljudi. Tako ćemo još više dići prodaju automobila. A nju već imamo na jednom dobrom nivou na području Wiesbadena i cijelog Main-Taunus-Kreisa. Godišnje prodamo između više stotina novih automobila te još toliko polovnih automobila. Naravno, svi automobili su marke Porsche, iako nekad uleti i neka druga marka skupog automobila.1. Mario Sarac _ Porsche Zentrumu Wiesbaden (5)

Kako Nijemci kao kupci, a i Vaše kolege, gledaju jednog Hrvata kao direktora tako velikog Porsche Zentruma?

Moram priznati da nikad nisam imao problem zbog toga što sam kao Hrvat na čelu ovog centra. Nikad me nitko nije prozvao ili rekao nešto negativno zbog toga. Imam odličnu suradnju sa svim svojim partnerima, a i u Wiesbadenu sam jako dobro prihvaćen. To što sam Hrvat nije mi nikakva otežavajuća okolnost.

Kad sve to čujemo, ne mogu a da Vas ne pitam da nam ukratko kažete koja je Vaša formula da bi čovjek poslovno uspio u Njemačkoj, kao što ste Vi uspjeli?

Teško je to sve reći ukratko. Prije svega bih kazao da se sve ono najvažnije može svesti u dvije riječi: odgovornost i pouzdanost. To su mislim i najvažnije karakteristike koje su ugrađene u njemački poslovni mentalitet. Ako nema to dvoje, teško da se može biti uspješan u Njemačkoj.

Je li teško voditi jedan ovakav centar?

Nije lako ali nije ni teško. Moja prednost je što imam obitelj koja me razumije i podržava. Stanujem u Bad Sodenu, što nije daleko odavde tako da sam blizu doma. A voditi jedan ovakav centar je kao voditi jednu obitelj. Samo u centru imate nešto više ljudi.

Za kraj, recite nam koje je najskuplje auto koje ste prodali?

Puno je skupocjenih auta koje sam prodao i koje moje ljudi prodaju ovdje u centru. Uglavnom prodajemo serijske modele auta. Cijene nekih od njih prelaze 200 tisuća eura. Od najskupljih prodanih auta, pamtim da smo prije tri godine imali jednu limitiranu seriju od 918 Spydera za cijeli svijet. Svaki iz te serije je koštao oko 785 tisuća eura. Bilo je 919 automobila iz te serije i svi su prodani. Ja sam prodao jednog od njih. Danas vrijednost svakog od tih auta ima  tržišnu cijenu od 1,2 ili 1,3 milijuna eura.

Fenix-magazin/Stipe Puđa/Večernji list