Na posljednjoj sjednici Upravnog odbora Udruženja poslodavaca Federacije Bosne i Hercegovine održanoj početkom ovoga tjedna razmatrani su problemi štete koju trpi gospodarstvo BiH zbog rekonstrukcije tunela Vranduk, kao i moguće posljedice najavljene rekonstrukcije tunela Crnaja.
Na sjednici UO UPFBiH istaknuto je kako je rekonstrukcija tunela Vranduk koja traje od jeseni prošle godine već nanijela ogromne štete gospodarstvu BiH, a neke procjene govore da šteta za gospodarstvo i stanovništvo iznosi oko milijun KM dnevno.
Također je rečeno da su zbog nemogućnosti normalne i pravovremene komunikacije, pojedine tvrtke primorane ugasiti dijelove tvrtki smještene u drugim gradovima i dati otkaze radnicima, priopćeno je iz Udruženja poslodavaca FBiH.
Članovi UO UPFBiH naglasili su kako za nastalu štetu netko mora snositi odgovornost, osobito ako se ima u vidu da investitor i izvođači radova nisu pravovremeno osigurali odgovarajući alternativni pravac. Naime, ovaj pravac koji se trebao koristiti kao alternativni nije prethodno bio saniran i pripremljen da ga koriste teretna i druga motorna vozila, tako da se ne može koristiti. Alternativni pravac saniran je istovremeno sa rekonstrukcijom tunela Vranduk što je nedopustivo.
Najveću odgovornost za velika oštećenja koja ugrožavaju sigurnost prometa na alternativnom pravcu snosi Javno poduzeće Ceste FBiH, jer nisu pravovremeno iskoordinirali njegovu pripremu za neometano odvijanje putničkog i teretnog prometa.
Također je upitna i dužina rokova za izvođenje radova na rekonstrukciji tunela Vranduk u trajanju od 18 mjeseci, osobito ako se ima u vidu činjenica da se radi o glavnoj putnoj komunikaciji i gospodarskoj poveznici sjever-jug.
Zbog svega navedenog poslodavci su najavili tužbe protiv JP Ceste FBIH i očekuju se zahtjevi za milijunske odštete.