Home Tech VIDEO NASA snimila kataklizmu u svemiru, golema crna rupa uništila zvijezdu

VIDEO NASA snimila kataklizmu u svemiru, golema crna rupa uništila zvijezdu

Prvi put uz pomoć NASA-ina teleskopa za ‘lov’ na planete zabilježeno je kako ogromna crna rupa uništava nesretnu zvijezdu, što pokazuje iznimni i kataklizmički događaj u svemiru od početka do kraja, priopćili su znanstvenici.

Satelit američke svemirske agencije TESS otkrio je detaljni slijed nestanka zvijezde udaljene 375 milijuna svjetlosnih godina koja je povučena moćnom gravitacijom supermasivne crne rupe, objavili su znanstvenici.

Zvijezda veličine našeg Sunca na kraju je ‘progutana’ u rijetkom svemirskom događaju, dodaju.

Astronomi su koristili međunarodnu mrežu teleskopa kako bi otkrili fenomen prije nego što su se okrenuli TESS-u koji je dizajniran da ‘lovi’ udaljene planete a koji je zabilježio početak dramatičnog događaja pokazujući svoju efikasnost u promatranju svemira.

Iznimno rijedak fenomen

“Tu se radilo o kombinaciji sposobnosti i sreće i ponekad vam to treba da pogurate znanost naprijed”,kazao je astronom Thomas Holoien iz Carnegie instituta za znanost koji je vodio istraživanje objavljeno u časopisu Astrophysical Journal.

Takav fenomen se dogodi kad se zvijezda previše približi supermasivnoj crnoj rupi, objektu koji postoji u središtu mnogih velikih galaksija uključujući našu Mliječnu stazu.

Iznimno snažne gravitacijske sile crne rupe rastrgnu zvijezdu i nešto materijala bude izbačeno u svemir a ostatak upadne u crnu rupu formirajući pri tom disk vrućeg, sjajnog plina.

“Možemo mjeriti brzinu kojom postaje sjajnija, a uočimo i pad temperature i sjaja koji su jedinstveni”, kaže Holoien.

Uočavanje oscilacija svjetla dok crna rupa proždire zvijezdu i izbacuje zvjezdani materijal u spirali moglo bi pomoći astronomima da razumiju ponašanje crne rupe, znanstveni misterij od rada fizičara Albert Einsteina prije više od stoljeća kada je istraživao utjecaj gravitacije na svjetlo u pokretu, piše Index.hr