Home Društvo Zamislite da autom od Mostara za Sarajeva dođete za manje od sat...

Zamislite da autom od Mostara za Sarajeva dođete za manje od sat vremena! To je moguće ako se kroz Prenj izgradi tunel

SHARE

Federalni premijer Fadil Novalić izjavio je jučer u Sarajevu da bi jedna cijev tunela Prenj s pristupnim dionicama mogla biti završena za sedam godina.

Na znanstveno-stručnom skupu o tunelu Prenj “Izazovi građenja”, a koji je jučer održan u Sarajevu, Novalić je naveo da to određuje i rok za završetak čitavog Koridora Vc, jer su ostale dionice, kako je dodao, mnogo lakše za gradnju.

Premijer FBiH je istaknuo da planina Prenj predstavlja najveću prirodnu prepreku na Koridoru Vc i da bi taj tunel duljine 10 km bio deveti najdulji u Europi.

– Zato smo organizirali ovaj skup s priznatim stručnjacima iz Austrije i Švicarske kako bi nam ukazali na opasnosti i prednosti koje možemo iskoristiti pri iskopu tunela – rekao je Novalić.

Pojasnio je da bi za početak bila građena jedna cijev tunela i druga tehnička cijev, te da građanima duguju objašnjenje zašto su radovi na Koridoru usporili iako naplaćuju trošarine, a, kako kaže, razlog je zahtjevnost preostalih dionica.

Precizirao je da su sredstva za izgradnju već osigurana od Europske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke za pristupnu dionicu od Ovčara do Konjica – 170 milijuna eura za sam tunel koji s jednom cijevi iznosi 240 milijuna eura, te za dionicu od tunela do Vrapčića još 170 milijuna eura.

– Dionica bi bila funkcionalna, uz dodatak poddionice Mostar-sjever, što bi ukupno iznosilo 820 milijuna eura i postoji zatvorena financijska konstrukcija između EBRD-a, EIB-a, a i bh. banke bi osigurale 450 milijuna KM – pojasnio je Novalić.

Naglasio je da je izgradnja infrastrukture važna jer BiH spašava od recesije koja već zahvaća Europu, budući da je 92 posto materijala za izgradnju autocesta iz domaćih izvora, a jedno radno mjesto na izgradnji autoceste generira još 2-3 u drugim sektorima.

Premijer Novalić također naglašava kako bi izgradnja te dionice značajno poboljšala prometnu prohodnost BiH jer bi put od Sarajeva i Mostara mogao trajati manje od sata, a međunarodni koridor bi privukao promet putnika i roba od Budimpešte prema Jadranu.