Home Tech Fortnite nastavlja rasti: Ovako Epicov megahit polako mijenja gejming industriju

Fortnite nastavlja rasti: Ovako Epicov megahit polako mijenja gejming industriju

SHARE

Jedna od najpopularnijih videoigara na svijetu nastavlja privlačiti nove igrače i stvarati novi industrijski trend koji će brojni konkurenti garantirano pokušati pratiti.

Fortnite je od uvođenja moda za sto igrača postao jednom od najpopularnijih igara na svijetu. Ramenom uz rame s hitovima poput Minecrafta i Pokemona Go, ovaj battle royale je stigao na naslovnicu ESPN časopisa i Forbesove liste sto najutjecajnijih ljudi (makar se radi o videoigri). Ukratko – Fortnite je toliko in da je gejming u očima široke javnosti pretvorio u prihvatljiv životni stil – na kraju krajeva, igra ima kameo u novim Avengersima, glazbenici i glumci objavljuju slike u kojima ju igraju, dok najbolji igrači na svijetu zahvaljujući turnirima i streamingu zarađuju milijune dolara.

Fortnite je, bez dvojbe, postao toliko popularan i fleksibilan da svakom nadogradnjom cilja sve veći broj potencijalnih igrača. Naslov danas prolazi kroz nadogradnje sadržaja svakog tjedna, podržavši mnogima neostvariv cilj pretvaranja igre iz nečega što kupujete jednom u nešto što plaćate stalno, odnosno – kontinuiranu uslugu. I upravo to, naime, radi tako da za samu igru ne traži ništa, već igračima naplaćuje kontinuirane bonuse poput kostima i ostale kozmetike.

Ovo je sve ostvarivo zahvaljujući ekosustavu profesionalnih igrača koji kompaniji savjetima pomažu igranje i igrivost držati ispred ‘sekundarnih’ sadržaja.

Iza svega ovoga stoji vrlo velika zarada kojom se hvali i Epicov izvršni direktor Tim Sweeney. Epic je zahvaljujući Fortniteu agresivno izazvao brojne druge dijelove gejming industrije poput online dućana koji već dulje vrijeme drže oligopol nad udjelima u zaradi svake igre koju prodaju. Ubrzo nakon što su zaključili da im Fortnite donosi monumentalnu zaradu, Epic Games se iz proizvođača igara pretvorio u distributera koji svoj dućan Epic Games Store reklamira besplatnim igrama i čestim konkurentnim promocijama. Rezultati ovakve strategije su promjene u strategiji brojnih drugih kompanija poput Sonyja i Valvea.

Povezane platforme

Jedna od Fortniteovih najvažnijih inovacija je stvaranje igre koja radi jednako na mobilnim uređajima i računalima, povezavši igru putem Epicovog profila, a ne profila vezanog uz uređaj.

Niski tehnološki zahtjevi za pokretanje Fortnitea olakšali su mlađim igračima da uvedu prijatelje u igru, dok povremeni posjetitelji igru uvijek mogu pokrenuti i zaigrati neki mod bez da se osjećaju kao da zaostaju za ostalima.

Svijet igre prilagođen igračima

Velika većina igrinog uspjeha vrlo se lako može pripisati njezinoj fleksiblinosti. Fortnite se nadograđuje svakog tjedna, stvorivši mokri san za investitore i menadžere i pravi pakao za developere koji rade u stanju neprestanog stresa, žurivši se prema sljedećoj nadogradnji koja očekivano, mora raditi savršeno i bez velikog broja grešaka.

Rezultat je igra sa izuzetno dinamičnim svijetom punom zanimljih predmeta, atraktivnih kozmetičih dodataka i modifikacija koje dvadeseterominutne partije čine svježima i zanimljivima.

Dvadeseterominutne partije Fortnitea spadaju u njegov najpoznatiji mod igre za sto igrača, online borbu do zadnjeg preživjelog koju je inspirirao Fortniteov glavni konkurent ‘Playerunknown’s Battlegrounds’ ili skraćeno PUBG.

Ti mečevi koji traju 20 minuta ili manje čine kompetitivnu prirodu same igre vrlo zaraznom, privukavši velik broj igrača da se vraćaju igri i nakon nekoliko odigranih partija za redom. Fortniteov izvorni mod bio je kampanja pod imenom ‘Save the World’ koja je ubrzo nakon igrinog uspjeha zauzela stražnje sjedalo. Činjenica da je kampanja čak koštala 20 dolara u usporedbi s puno popularnijim free-to-play modom za sto igrača nimalo nije doprinjela njegovoj popularizaciji.

Videoigre kao društveno iskustvo

Igrači koji rijetko pobjeđuju borbu protiv 99 konkurenata i dalje se vraćaju igri zato jer im ona pruža nove načine igranja dok istovremeno služi kao mjesto gdje se mogu okupljati i družiti s prijateljima. Uz profesionalne igrače koji stalno objavljuju ili prenose snimke svojih igara, Fortnite je postao masivnim hitom na Twitchu i YouTubeu. Ovome doprinosi i činjenica da igra ne zavisi o platformama, već dozvoljava igračima da zaigraju partiju s društvom bili oni na smartfonu, PC-ju ili PlayStationu 4.

Igranje na više uređaja i medijske promocije

Fortnite je bio prva igra koja je ušla u pokusni Sonyjev program za igru na više platformi, stvorivši put za nekoliko drugih naslova koji se temelje na igri za više igrača – Call of Duty: Modern Warfareu, Mortal Kombatu 11, Rocket Leagueu i Dauntlessu. Fortnite je također postao popularni način promocije drugih medija putem događaja unutar igre – uključujući koncerte i ekskluzivne foršpane nadolazećih kino atrakcija.

Primjerice, igra je privukla čak deset milijuna gledatelja koji su uživo gledali nastup DJ-ja Marshmelloa.

Igra koja je promijenila gejming

Fortniteov utjecaj na gejming industriju nije ekstremno polariziran – dok u jednu ruku otvara svijet igara mlađim generacijama, on podiže razinu za sve ostale adaptivne igre nudivši produkcijski teško izvediv proizvod u formatu besplatne igre, financirajući se bezbrojnim mikrotransakcijama i udjelima u prodanim naslovima u Epic Storeu.

Rezutat svega ovoga je industrija koja seže prema dugotrajnom angažmanu igrača, zaradi putem mikrotransakcija i pokušaju plasiranja videoigara na čim veći broj platformi. Premda idućih nekoliko godina nećemo svjedočiti hordi Fortnite klonova, u neku smo ruku sretni zato jer je igra privukla veći broj igrača k fenomenu digitalne zabave, no ujedno i oprezni zato jer kompanija iza igre koristi svoj dućan i poslovnu politiku kako bi po cijenu svega agresivno otrgnula svoj komad tržišta – ne kako bi poboljšala korisničko iskustvo, već samo da bi sebi i investitorima iz Kine ostvarila masivniji profit, piše Vrisak.info