Home Zanimljivosti Život vozača kamiona u doba korone

Život vozača kamiona u doba korone

SHARE

Kolona kamiona koji čekaju da pređu u Hrvatsku na Graničnom prijelazu Gradiška danas je mnogo kraća nego prethodnih dana, ali vozači kamiona koji su danas uspjeli preći granicu čekali su više od 30 sati.

“Trenutna situacija sa kamionima, šta da vam kažem, strašno. Oni čekaju 12 sati na ulazu dok je sad trenutno poboljšana situacija, čekaju tri do četiri sata. Na izlazu su čekali do 30 sati”, rekao je Miodrag Švraka, šef smjene na GP Gradiška u jedinici Gradiška Granične policije BiH.

On je istaknuo da je zahvaljujući razgovorima nadležnih u BiH i Hrvatskoj situacija od jutros poboljšana, a od sedam do oko 13 sati iz BiH je izašlo oko 170 kamiona.

Na pitanje kako na cijelu situaciju reagiraju vozači kamiona, Knežević je odgovorio da se ne žale.

“Oni su strpljivi, znaju šta se događa, kakva je situacija, jeste da je njima najteže, bez hrane su, bez vode”, rekao je Knežević i dodao da su predstavnici Crvenog križa iz Gradiške dijelili određene količine hrane i vode.

Vozači bez toaleta i vode za pranje ruku

Ekipa Anadolu Agency (AA) danas se na GP Gradiška uvjerila koliko se svi trude da kamioni što prije pređu u Hrvatsku, zbog čega mnogi od vozača kamiona trče kada ih pozovu sa GP.

Među njima je bio i Amir Karađuz iz Gračanice.

“Od utorka prelazim, od utorka poslijepodne”, rekao je on i otišao, jer su ga pozivali da donese potrebnu dokumentaciju.

Ševal Zekić iz Jelaha kaže da je u utorak oko 17.30 stao na autoputu Banjaluka-Gradiška.

“Dobro je da smo na vrijeme krenuli, pa vidjet ćemo”, rekao je Zekić kojem je krajnje odredište Njemačka.

Kaže da nema rok za isporuku robe, ali da mu je cilj da istovari kamion što je prije moguće, iako nije previše optimističan, jer su mu kolege rekle da će u Hrvatskoj morati čekati formiranje konvoja do granice sa Slovenijom.

Kako bi se zaštitio od korona virusa, Zekić koristi zaštitnu masku, kao i većina njegovih kolega, a na pitanje plaši li se, odgovorio je: “Mogu reći da se plašim.”

Azrudin Ibrahimagić iz Zenice kaže da je krenuo na put prije dva dana, a većinu vremena proveo je u koloni na autoputu.

“Imamo ono što smo ponijeli, nisu dobri uvjeti, nemamo WC-a tamo”, kazao je on.

Iako život vozača kamiona ni inače nije lak, sada je zbog pandemije korona virusa dodatno otežan.

“To je veliki problem, savjetuju nas perite ruke, a mi uopće nemamo uvjete da to radimo”, kaže Ibrahimagić.

Smatra da je ovu situaciju potrebno hitno riješiti, a da bi najbolje bilo da se otvori više graničnih prijelaza između BiH i Hrvatske kako bi se vozači kamiona mogli rasporediti. On putuje u Sloveniju, točnije Maribor, a nada se da će sutra stići na odredište.

Radovan Đurić, šef Carinske ispostave Gradiška, kaže da kada je u pitanju carinjenje u ovoj ispostavi imaju manje posla nego prije.

“Vidjeli ste i sami da je granični prijelaz zatrpan kamionima zbog odluke Hrvatske da se odrede samo dva prijelaza za robe, a od toga je Gradiška 80 posto”, kazao je Đurić.

On je pojasnio da iz Gradiške idu koridori za cijelu zapadnu Europu, dok je GP Šamac otvoren za koridor prema Mađarskoj, Češkoj i drugim zemljama koje se nalaze na tom pravcu.

Kaže da je situacija od sinoć počela da se poboljšava, te da se nada da će se do sutra gužva raščistiti.

Kamioni ne smiju stajati  zbog UIO

“Koristimo svu opremu koju imamo da se zaštitimo, izloženi jesmo riziku, ali ipak skidam kapu vozačima, oni su u puno većem riziku. Mnogo više rizikuju od svih nas zajedno da bi imali normalno snabdijevanje” kazao je Đurić.

On je istaknuo da se službenici Uprave za indirektno oporezivanje prilagođavaju situaciji i rade sve kako ne bi bilo gužvi.

“Apeliram i na uvoznike i na špeditere, kad god su u situaciji da što više kamiona upute u unutarnje ispostave koje imaju znatno manje posla od nas, a i sami će sebi ubrzati. Znam ja da to njima izaziva dodatni trošak carinskog terminala, ali mislim da to sad nije toliko bitno u odnosu na zadržavanje. Na kraju, pomoći će i sebi i nama”, kazao je Đurić.

Prema njegovim riječima, tijekom noći nema mnogo posla, sve se uglavnom završi tijekom dana, a ukoliko se ukaže potreba za radom od 24 sata i to će raditi.

“Kamioni ne smiju stajati zbog radnika i službenika Uprave za indirektno oporezivanje BiH. Takav je stav uprave i svih nas”, rekao je Đurić.