Home Gospodarstvo Izlazak iz prometne izolacije čini Hercegovinu poželjnom za biznis

Izlazak iz prometne izolacije čini Hercegovinu poželjnom za biznis

SHARE

Izgradnja prometnih koridora kroz Hercegovinu, počevši od kapitalnog projekta koridora Vc, preko modernizacije postojećih magistralnih, regionalnih, ali i lokalnih prometnica u godinama koje su pred nama imat će, pretpostavlja se, iznimno značajan utjecaj na gospodarski oporavak regije, ali države u cjelini. Na jugu i zapadu Hercegovine trenutačno se radi nekoliko značajnih projekata koji će izravno voditi izgradnji nove poslovne infrastrukture, a posebice u modelu koji se do sada pokazao uspješnim – poslovnim zonama, piše Večernji list BiH. 

Važnost koridora

Intenzivni radovi na nekoliko dionica, kao i pripremne aktivnosti na nekim drugim pokazuju kako su izvođači, ali i vlasti, odlučni u naumu da što prije dovrše južni dio strateški važnog koridora Vc.

Jedna od lokalnih zajednica koje će imati iznimnu korist od prometnog koridora međunarodnog značaja je Čapljina, koja je u suradnji s Federalnim ministarstvom razvoja, poduzetništva i obrta uspješno završila još jedan projekt. Nakon izgradnje cestovne infrastrukture, u 2020. godini realiziran je projekt izgradnje komunalne infrastrukture u gospodarskoj zoni Zvirovići.

Njezina pozicija dodatno dobiva na važnosti zbog blizine autoceste, ali i željeznice, Zračne luke Mostar, kao i luke u Pločama. Osim Čapljine, i druge lokalne sredine na širem prostoru Hercegovine profitirat će od nove autoceste.

Nešto istočnije radi se na povezivanju Neuma i Stoca, što će imati izniman značaj za širi prostor jugoistoka Hercegovine koji obiluje brojnim turističkim, ali i poljoprivrednim potencijalima.

Prometna izoliranost postaje stvar prošlosti i na prostoru zapadne Hercegovine. Planiranom brzom cestom Mostar sjever – Široki Brijeg – granica RH rasteretit će se cestovna mreža grada Mostara te će ona ujedno biti i sjeverna obilaznica grada. Izravnom vezom s autocestom na koridoru Vc omogućit će se usmjeravanje s petlje Mostar sjever na koridor Vc prema gradu Širokom Brijegu i općini Grude te u konačnici do granice s Republikom Hrvatskom gdje će se brza cesta priključiti na cestovnu mrežu Hrvatske.

Brza cesta od mjesta Polog izravno se nastavlja na južnu obilaznicu grada Mostara i omogućit će dobru cestovnu povezanost Zapadnohercegovačke županije s postojećom cestovnom mrežom, a prije svega s koridorom Vc.

Generiranje izvoza

Jednom modernom brzom cestom koja bi se preko Širokog Brijega i Gruda spajala na brzu cestu u Zagvozdu stvorili bi se uvjeti za snažniji gospodarski uzlet ovoga dijela BiH, otvaranje novih radnih mjesta, pospješivanje već postojećih jakih brendova koji krase ovaj prostor te u konačnici privlačenje većeg broja investicija. Na ovaj način Zapadnohercegovačka županija konačno će doći na mapu važnih regionalnih prometnih koridora, što ima izuzetno veliki strateški značaj. A usko vezana tematika prometnog povezivanja jest i pitanje izgradnje gospodarskih zona. U ovom trenutku, a prema podacima Federalnog ministarstva obrta, u Federaciji se nalazi više od 130 verificiranih poslovnih zona, a u kojima posluje više od 1020 poslovnih subjekata koji generiraju izvoz u vrijednosti od 3,5 milijardi maraka.