Home BiH Spojen vijadukt iznad Rodoča, Hercegovina prometno čvorište

Spojen vijadukt iznad Rodoča, Hercegovina prometno čvorište

SHARE

Radovi na vijaduktu “Marjanovića Draga”, jednom od najzahtjevnijih objekata Južne obilaznice Mostara, ozbiljno napreduju. Dva divovska stupa već su spojena, što je građevini dalo obrise impozantne građevine u kamenjaru iznad mostarskog naselja Rodoč.

Vijadukt “Marjanovića Draga”, dužine 200 metara i visine preko 30 metara, u kamenjaru iznad naseljenog područja, najzahtjevniji je objekt u izazovnom osvajanju Kobilovače i bit će dio buduće prometnice na dionici Miljkovići – Rodoč. – priključak na magistralnu cestu M-17.

Riječ je i o jednom od najzahtjevnijih objekata Južne obilaznice Mostara, koja će povezati najveći grad na Neretvi modernom cestom prema zapadnoj Hercegovini i Dalmaciji.

Iz širokobriješke tvrtke Hering, koja je izvođač zahtjevnih radova, navode da su završili spojni segment vijadukta između stupova S1 i S2, a da je to vrlo važan dio posla svjedoči i činjenica da završetak ovih radova obilježilo je druženje

“Važnost projekta je u rješavanju jedne od najvećih prirodnih prepreka u strateški važnom procesu povezivanja Mostara, odnosno doline Neretve sa zapadnom Hercegovinom”, navodi Hering.

Vijadukt “Marijanovića Draga” izvodi se slobodnom tehnologijom konzolne gradnje s rasponskom konstrukcijom na tri polja (57,50 + 85,00 + 57,50), ukupne dužine 200 metara i povezivat će zapadnu Hercegovinu s južnim dijelom Mostara i dovesti do Europska cestovna mreža..

Projekt prometne obilaznice na jugu Mostara, o kojoj se desetljećima govori kao o strateškom pothvatu, uključuje dionicu trase Međine – Miljkovići (rotor Varda) – Rodoč – spoj na M-17, ukupne dužine 14.100 metara. , a buduća cesta se vidi od Miljkovića (rotor Varda) prema ulazu u tunel Novi.

Realizacija navedenog projekta predviđena je programom modernizacije magistralnih cesta u Federaciji BiH, a financiranje je osigurano iz kreditnih sredstava EBRD-a.

Vrijednost ugovora je 7.625.528 KM bez PDV-a, rok je 18 mjeseci. Izvođač radova je Hering d. d. Široki Brijeg i KTM Brina d.o.o. Posušje, a nadzor nad njima provodi IGH d.o.o. Mostar.

Prvi dio južnomostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.

Južna obilaznica Mostara uključuje izgradnju dva tunela, tri podvožnjaka i jednog mosta, a njenim završetkom iz užeg gradskog područja izmjestit će se putni i tranzitni promet M6.1.

Trenutno se sav promet od zapadne Hercegovine do M-17 odvija kroz centar grada Mostara, ulicama koje nisu uvjetovane za preuzimanje tranzitnog prometa.

Najzahtjevniji dio ove dionice je od tunela Novi do tunela Privorac, koji će imati i traku za spora vozila. Kako bi se obilaznica spojila s autocestom M-17, potrebno je izgraditi treću dionicu od 3,2 km koja će ići od vijadukta Rodoč do spoja glavne ceste.

Ovaj dio ceste planiran je kao brza cesta sa četiri trake i dva rotora i omogućit će vezu na južnom izlazu Mostara s autocestom na Koridoru 5C i rasterećenje prometa kroz urbano područje Mostara.