Home Zanimljivosti Bliži se Svjetsko prvenstvo pa stižu blagdani… unatoč krizi, raste potražnja za...

Bliži se Svjetsko prvenstvo pa stižu blagdani… unatoč krizi, raste potražnja za televizorima

SHARE
Bio je lipanj, početak ljeta 2018., kada smo objavili tekst o povećanoj prodaji televizora. Tada još nije bilo pandemije koronavirusa, prvog rata na Starom Kontinentu u ovom mileniju, riječ “recesija” koristili smo samo u kontekstu onog desetljeća 2007., 2008. i 2009.
A od tada se mnogo toga promijenilo, međutim, povećanje prodaje televizora ostalo je isto. I to najviše, ponovno, zbog Svjetskog prvenstva u nogometu. Istina, te 2018. Svjetsko prvenstvo u Rusiji bilo je ljeti, a ovogodišnje u Kataru počinje za nešto više od mjesec dana. Razlog što se igra u ovom razdoblju je taj što su u zemlji koja živi od nafte i prirodnog plina temperature ljeti ekstremno visoke, a zimi iznose “ugodnih” 28 stupnjeva.
Povrat poreza
Ovih smo dana, dok smo radili na jednoj drugoj priči i reportaži, slučajno navratili u jedan prodajni centar u Tomislavgradu. Susreli smo kupce sa svih strana i upravo su nam najzanimljiviji bili oni na odjelu bijele tehnike s obzirom na našu temu – povećanu prodaju televizora. Supružnici iz Splita kažu nam kako su upravo u Tomislavgrad došli kupiti televizor, a kao prednost navode povrat PDV-a. – Žena će gledati do 20. studenoga što god želi, a onda je vrijeme za mene. Još ako Livaja bude najbolji. A ako i ne bude, neka samo naši (Vatreni) gaze. E kada bismo svi bili živi i zdravi, a Hrvatska otišla korak dalje od 2018., kakav bi nam svima to Božić bio – priča nam čovjek koji je kupio televizor dijagonale 140 centimetara, ako preračunamo – 55 inča s obzirom na to da se ta mjerna jedinica uglavnom koristi. Na nekoliko njih primjećujemo i oznaku “prodano”, što znači da se već ugovara kupnja. Od crno-bijele slike do 4K rezolucije prošlo je gotovo stotinu godina, a televizori i dalje ostvaruju rast. Unatoč svim ovim događajima, prognozira se da će u svijetu do 2025. njihova prodaja biti veća za čak 3,9 posto u odnosu na danas. Sa psiholozima s kojima razgovaramo često čujemo o negativnim stranama TV-a, a i sami smo ih svjesni. Međutim, jedan od njih prokomentirao nam je zašto smatra da uređaji koji u mnogočemu utječu na život ljudi i nisu tako loši. – Standardna izreka kaže da sve ima svoje prednosti i mane, barem ono što je vezano uz ovozemaljsko. Televizori su dio svakodnevice svih nas, kao neki član obitelji, i teško se riješiti te navike da se televizor pali odmah čim se uđe u kuću. Međutim, taj segment ne podržavam jer nije dobro cijeli dan provesti upijajući informacije samo s televizora. S druge pak strane, podržavam ako se želi nešto ciljano pogledati, primjerice vijesti, sport ili, u ovom slučaju, nogomet zbog kojeg se povećava prodaja. Krizna su vremena i jako je teško izdvojiti veće iznose novca za nešto, međutim, za televizore će se izdvajati novac, a prodavači će im obarati cijene jer tradicionalno raste zanimanje pred neki veliki sportski događaj kao što je Svjetsko prvenstvo u nogometu. Osobito je to zanimanje veće zbog uspjeha Hrvatske prije četiri godine – priča nam sugovornik. Što se tiče ostalog sadržaja koji televizija nudi, ne zalaže se ni za kakve zabrane.
Sadržaj raznolik

– Svatko treba gledati ono što mu odgovara, a danas stvarno imamo ponudu programa i sadržaja da svi možemo naći nešto za sebe. Neki ljudi vole vjerske sadržaje i imate programe koji ih emitiraju cijeloga dana, ili pak sportski, glazbeni, filmski, edukativni, dokumentarni i tako dalje. Ovisno o tome što koga opušta ili želi gledati, naučiti, ljudi neka gledaju što hoće, a što se prodaje tiče, ne treba potrošiti posljednju marku na dobar televizor, ali tko uživa u gledanju programa, a želi kupiti nešto bolje i skupio je novac za tu namjenu, neka si to, ako može, i priušti. Osobno mi je draže da ljudi gledaju nogomet i uživaju u toplini vlastitog doma nego da se bave nekim trivijalnostima u stvarnom životu. Ali, prije televizora i gledanja omiljene emisije preporučujem što više šetnje i uživanja u prirodi – kazao nam je psiholog s kojim smo razgovarali. S tim se zaključkom može i zaokružiti ova priča. Pomama za televizorima već naveliko traje, a ako ste u potrazi, napravite i sveobuhvatnu analizu.