Nepoštovanje zakonskih propisa u prometu u BiH nameće potrebu za oštrijim kaznenim politikama, a upravo je to i u najavi.
Novim odredbama otvorena je mogućnost i za trajno oduzimanje vozila prekršiteljima težih prekršaja. Potencijalnih ubojica na bh. cestama nije malo, a u ŽS potvrđene su i prve optužnice zbog izdavanja lažnih vozačkih dozvola.
Četiri teža prekršaja vozača u dvije godine mogli bi rezultirati oduzimanjem vozila. Policajci bi, u praksi, na licu mjesta, privremeno oduzeli vozilo od osobe za koju se utvrdi da je višestruki povratnik. Sud, naravno, zadržava pravo da ovu odluku pretoči u trajnu, što je, suglasna je struka, zapravo, i najefikasnija mjera stavljanja pod kontrolu višestrukih prijestupnika.
Sad je zakon u formi prednacrta. Konzultacije, odnosno, radna rasprava traje do 25. siječnja. Mišljenja sam da bi među teške prekršaje trebalo ubrojati i prolazak kroz crveno svjetlo na semaforu jer je to težak prekršaj s vrlo teškim posljedicama, podcrtava za N1 Milija Radović iz Agencije za sigurnost u prometu RS.
Za unapređenje ove oblasti nije potrebno mnogo. Dovoljno je prepisati europske, ali i regionalne prakse. No, zbog čega ponovo BiH zaostaje? Ne zbog nedostatka financijskih sredstava. Problem je stručni kadar.
Struka i znanost je izgubila u mnogo čemu. Najlakše je kazniti. Ali treba vidjeti ima li ta kazna neku edukaciju. Da se udari po džepu je OK, to ide nekim svojim tijekom, ali dajte prije toga. Jer, desi se nezgoda, pa se udari po džepu. Dajte da izbjegnemo i tu nezgodu i udaranje po džepu, govori prometni stručnjak Menaf Mustafić.
Međutim, da ni “udaranje po džepu” ne služi svrsi, pokazuje i sljedeći podatak: Vozači u BiH po pitanju neplaćenih novčanih kazni za prometne prekršaje duguju više od 80 milijuna KM, a apsolutni rekorder u tome je jedan građanin Sarajeva koji duguje više od 260 tisuća KM.