Home Zdravlje Stomatolozi: “Ovo su najčešće navike kojima ljudi nesvjesno uništavaju zube i caklinu”

Stomatolozi: “Ovo su najčešće navike kojima ljudi nesvjesno uništavaju zube i caklinu”

SHARE

Neki misle da će tvrdom četkicom bolje oprati zube, ali zapravo si nerijetko tako oštećuju caklinu. Osim toga, to može voditi i povlačenju zubnog mesa zbog čega zubi postaju osjetljivi

– Škripanje zubima može značajno stanjiti zube i učiniti ih osjetljivijima, dok korištenje čačkalica može dovesti do preosjetljivosti, oštećivanja i povlačenja desni – pojasnio je.

“Grizenje noktiju pak zna stvoriti probleme poput otkrhnutih i preosjetljivih zubi”, dodao je i u svom videu i pokazao kako izgledaju zubi ljudi koji prakticiraju ‘ove tri loše navike’, prenosi New York Post.

Stomatolog iz SAD-a Tom Bierman prije par godina je, kaže, čitao o utjecaju energetskih napitaka na aluminijsku limenku, odnosno o koroziji koja na njoj ostaje pa se, kaže, nije mogao ne zapitati  ‘što ta pića tek rade našim zubima?’.

Tada je odlučio napraviti eksperiment na vlastitim umnjacima koje je izvadio 15-ak godina ranije; jedan je uronio u Coca Colu, drugi u jedan popularni energetski napitak, treći u dijetni Cola napitak bez šećera, a četvrti u običnu vodu.

Zub koji je bio u Coca Coli bio je gotovo crn, onaj u dijetnoj je bio vidno tamniji, no ono što ga je šokiralo bilo je stanje umnjaka uronjenog u energetski napitak. Na njemu su se naime pojavile ružičaste mrlje slične hrđi, a zubna je caklina bila toliko nagrizena da se na nekim mjestima raspadala…

– Imao sam jednog 28-godišnjeg pacijenta kojemu su se zubi raspali skoro do linije desni. Trpio je strašnu bol. Sve to mu se dogodilo jer je svaki dan pio energetska pića i gazirane, zaslađene sokove. Rizik od tih pića može biti još veći ako imate suha usta jer se tada proizvodi manje sline koja ispire kiselinu ili šećer – objasnio je.

Ostale navike koje su štetne za zube

Pranje zubi odmah nakon jela

Stomatologinja Anna Peterson iz Essexa u Velikoj Britaniji upozorila je pacijente da ne peru zube odmah nakon doručka, već prije, kako ne bi bespotrebno oštetili caklinu. Ukoliko ih perete nakon obroka, savjetuje ona, pričekajte pola sata do sat.

– Jeste li znali da ne biste trebali prati zube nakon doručka? Uvijek to napravite prije! Kad doručkujete usna šupljina vam postaje kisela. Dakle, ako perete zube nakon doručka vi zapravo utrljavate tu kiselinu u zub, a to je nešto što troši caklinu – objasnila je.

Grickanje leda 

Krhkost i niska temperatura kockice leda lako može uzrokovati to da se dio zuba otkrhne. Naime, tijekom grickanja leda ponekad dolazi do mikroskopskih pukotina na caklini što se s vremenom pretvara u ozbiljan problem. Zdrobljeni led je manje štetan.

Pranje pretvrdom četkicom

Neki misle da će tvrdom četkicom bolje oprati zube, ali zapravo si nerijetko tako oštećuju caklinu. Osim toga, to može voditi i povlačenju zubnog mesa zbog čega zubi postaju osjetljivi. Naime, površina korijena zuba se zbog svoje teksture oštećuje još lakše.

Prečesto četkanje

Pranje zuba dva puta dnevno, ujutro i prije spavanja, je sasvim dovoljno. Sve više od toga samo može napraviti više štete nego koristi.

Također, pranje brzo nakon obroka ili pijenja gaziranih sokova samo će više oštetiti caklinu jer je kiselina u ustima visoka, a caklina zbog nje osjetljivija nego inače. Bolje je pričekati najmanje sat vremena jer će do tada slina neutralizirati tu kiselinu.

Piercing na jeziku ili usnama

Ljudi koji ga imaju na tim mjestima znaju si njime slučajno oštetiti zube dok jedu.

Korištenje zuba kao ‘alata’

Na primjer, za trganje etiketa s nove odjeće, otvaranje vrećica, lakova za nokte ili limenki. U takvim situacijama lako može doći do oštećenja cakline, slabljenja zubiju i lomova, upozoravaju stomatolozi.