Home Vijesti Promocija knjige prof. dr. sc. Bože Skoke „Strateško komuniciranje država“

Promocija knjige prof. dr. sc. Bože Skoke „Strateško komuniciranje država“

SHARE

U ponedjeljak, 29. svibnja u 19.30 sati u Galeriji kraljice Katarine, u sklopu Mostarskoga proljeća – XXV. dana Matice hrvatske Mostar, bit će promovirana knjiga prof. dr. Bože Skoke „Strateško komuniciranje država“.

U programu sudjeluju: akademik Mladen Bevanda, prof. dr. sc. Nevenko Herceg, izv. prof. dr. sc. Davorka Topić-Stipić, doc. dr. sc. Marijan Primorac, Misijana Brkić-Milinković i autor, prof. dr. sc. Božo Skoko. Večer će glazbeno obogatiti mezzosopranistica Monija Jarak Mikulić, uz pratnju Marijane Pavlović na glasoviru.

Sponzor večeri je Croatia osiguranje d.d. Mostar.

O knjizi i autoru…

Strateško komuniciranje država – Javna diplomacija / Brendiranje država i nacija / Međunarodni odnosi s javnošću, prvi je hrvatski sveučilišni udžbenik posvećen državi kao komunikacijskom subjektu u međunarodnim odnosima, odnosno ulozi identiteta i imidža, te upravljanja ugledom države u ostvarenju političkih i gospodarskih ciljeva na međunarodnoj pozornici.

Ova monumentalna knjiga (850 str.), objavljena u dva dijela (sveska), daje odgovore na mnogobrojna pitanja vezana uz načine na koje se države mogu predstaviti različitim globalnim javnostima, stvoriti i unaprijediti odnose s njima, a posredstvom toga i postići vlastite probitke u međunarodnim odnosima. Obuhvaća ključne pristupe ovom fenomenu te komunikacijske strategije i alate, kojima se koriste države u međunarodnim odnosima, kako bi poboljšale svoj ugled, kao preduvjet za jačanje međunarodnog položaja.

Koncept zemlje podrijetla; meka moć; nacionalni identitet i imidž; interkulturna komunikacija; javna, gospodarska i kulturna diplomacija; međunarodni odnosi s javnošću; globalni mediji; nacionalno brendiranje; nositelji strateškog komuniciranja država; uloga kulture, kreativne industrije, turizma, sporta, načina života, lidera, dijaspore i gastronomije u promociji država te razvoj hrvatske javne diplomacije – samo su neke od tema kojima se bavi ova knjiga.

Uz bogat pregled teorijskih pristupa i koncepata, originalan vlastiti prinos autora u razumijevanju tog fenomena i kreiranju novog modela upravljanja nacionalnim identitetom i imidžom u svrhu postizanja međunarodnog ugleda, knjiga donosi i studije slučaja te primjere dobre prakse iz cijeloga svijeta (Velika Britanija, SAD, Njemačka, Španjolska, Finska, Švedska, Danska, Norveška, Južna Koreja, Katar…), kao i priloge vodećih hrvatskih i svjetskih stručnjaka, koji pišu o primjeni strateškog komuniciranja u praksi. Sve to ovaj sveučilišni udžbenik čini cjelovitim, nezaobilaznim i jedinstvenim u razumijevanju i primjeni strateškog komuniciranja država.

Prvi dio (svezak) knjige je autorski, te je, u teorijskom i praktičnom smislu, posvećen javnoj diplomaciji, nacionalnom brendiranju i međunarodnim odnosima s javnošću, dok se drugi (urednički) detaljnije bavi područjima primjene pojedinih vrsta strateškog komuniciranja…

Nakladnik knjige je Synopsis (Zagreb – Sarajevo), a sunakladnici – Plejada i Edward Bernays visoka škola za komunikacijski menaždment iz Zagreba. Autor naslovnice je Vladimir Resner, a dizajn knjige potpisuje Bruno Abramović.

Autor knjige, prof. dr. sc. Božo Skoko redoviti je profesor na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, gdje vodi kolegije iz odnosa s javnošću, upravljanja brendovima te javne diplomacije i strateškog komuniciranja država. Na Edward Bernays visokoj školi za komunikacijski menadžment i turizam predaje Javnu diplomaciju i odnose s javnošću država. Među prvima se u Hrvatskoj počeo znanstveno baviti fenomenom brendiranja država, odnosno upravljanjem hrvatskim identitetom i imidžom.

Recenzenti ističu kako je knjiga Strateško komuniciranje država kapitalno djelo jednog od vodećih hrvatskih stručnjaka za upravljanje nacionalnim identitetom i imidžom, brendiranje država i nacija, javnu diplomaciju i međunarodne odnose s javnošću koje na sustavan, pregledan, argumentiran i zanimljiv način govori o državama kao komunikacijskim subjektima u međunarodnim političkim i gospodarskim odnosima. Ova znanstvena monografija važan je iskorak u hrvatskoj znanosti jer se bavi novim, te iznimno važnim, interdisciplinarnim fenomenom, upravljanja nacionalnim identitetom i imidžom u kontekstu jačanja političkog i gospodarskog utjecaja država te otkriva nove dimenzije u sagledavanju suvremene komunikacijske uloge država na međunarodnoj sceni.