Suzuki Swift dugogodišnji je favorit japanske tvrtke u klasi malih automobila – četvrta generacija se očekuje krajem listopada na Japan Mobility Showu
Nije poznato koliko će novo izdanje koštati, ali bi ipak trebalo biti jedno od najatraktivnijih u nižoj klasi. Cijena trenutno kreće od 17.640 eura. Budući da je Suzuki Swift (2024) bio jedan od najlakših u nižoj klasi – trenutni model ima masu samo oko 1000 do 1100 kg prazan – ne trebaju mu snažni motori za učinkovito putovanje.
Snaga od 83 KS (61 kW) i okretni moment od 107 Nm dovoljni su da blagi hibridizirani benzinski motor 1.2 drži korak s prometom uz prosječnu potrošnju manju od pet litara na 100 km. Opremljen samo opcijskim CVT mjenjačem ili pogonom na sva četiri kotača, Swiftu treba u prosjeku više od pet litara. Isto se odnosi i na Swift Sport sa 129 KS (95 kW), koji daje prednost dinamici ispred učinkovitosti, ali je također štedljiv (6,6 l na 100 km).
Blaga hibridna tehnologija također mu pomaže u uštedi goriva. Zbog toga bi od 2024. Suzuki Swift mogao biti potpuno konkurentan samo s djelomično elektrificiranim pogonima. Potpuno električni model trenutno nije na vidiku – ali Swift se možda priprema za njega.
Mali ‘japanac’ od 2005. dosljedno nastavlja dizajnersku liniju koja podsjeća na Mini. A nadolazeći Suzuki Swift (2024) također će se nadovezati na to, kao što pokazuje prva službena fotografija marke. Dimenzije ostaju kompaktne, a prevjesi kratki. Tako bi mogao i dalje ostati ispod granice od četiri metra.
Na prednjoj strani se uočava rub prozora koji podsjeća na vizir kacige. Široki C-stupovi naglašavaju oštar stražnji dio. Po prvi put, prednja i stražnja svjetla mogla bi raditi bez halogenih žarulja i koristiti LED tehnologiju od 2024.
Od 2017. Swift je dostupan samo u izvedbi s pet vrata, a to će se vjerojatno nastaviti i nakon 2024. Smjenom generacije sigurno će profitirati unutrašnjost, infotainment i sustavi pomoći. Postoji potreba za modernizacijom, posebice kad je u pitanju umrežavanje. Za razliku od dizajna vanjštine, Suzuki još ne pokazuje kako se to detaljno manifestira prije premijere na salonu Japan Mobility Show krajem listopada 2023.
Suzuki Swift jedan je od rijetkih modela koji nije odstupio od klasične definicije malog automobila: s vanjskom duljinom manjom od četiri metra i masom nešto manjom od tone, ne zahtijeva nikakvu složenu tehnologiju za ekonomičnu vožnju i učinkovito. Ako Suzuki može nastaviti ispunjavati sve veće emisije i sigurnosne zahtjeve na tako kompaktan i moderan način, Swift bi trebao postati sve više bez premca.