Kia EV9 GT Line Launch, novi električni adut korejske marke– i to kakav! Tijekom prve probne vožnje, kolos cijene 93.999 eura impresionirao je mnogim vrlinama.
Dug pet metara, širok gotovo dva i dovoljno mjesta za do sedam osoba: to je nova Kia EV9 (2024), koja je spremna za prvu testnu vožnju, SUV pune veličine s baterijskim električnim pogonom i standardna oprema koju su mnogi etablirali premium proizvođači koja bi vam trebala izmamiti rumenilo na licu.
To uključuje električna sjedala koja su opremljena grijanjem i ventilacijom za hlađenje u prvom i drugom redu i mogu se istovremeno rotirati i preklopiti, trozonski automatski klima uređaj i cijeli niz online infotainmenta uključujući navigacijsku funkciju koja također zahtijeva potrebno punjenje zaustavlja u obzir. Također u sklopu standardne opreme: gotovo nebrojeni asistenti, uključujući asistenta za autocestu s podrškom za promjenu trake, asistenta za raskrižja i aktivnog asistenta za mrtvi kut s intervencijom upravljanja i kočenja.
Ali nije samo obilje opreme ono čime impresionira Kia EV9 već na prvoj testnoj vožnji. Prostor dostupan u održivo uređenoj unutrašnjosti SUV-a, koji je blagoslovljen međuosnim razmakom od 3,10 m, također je superioran u odnosu na mnoge limuzine s vozačem.

Odrasli se čak mogu udobno smjestiti u standardni električni sklopivi treći red sjedala. Ostane li u podu vozila, nova Kia EV9 nudi prtljažni prostor obujma 807 l. Onaj tko preklopi naslone drugog reda sjedala bit će nagrađen s 2318 l spremišta.
Daljnje mogućnosti za pohranjivanje manjih komada prtljage pruža osvijetljeni pretinac ispod prednje haube, koji ima 90 litara u automobilu sa stražnjim pogonom i 52 litre u automobilu s pogonom na sva četiri kotača koji smo vozili. Pogon je moćan 4×4: sinkroni strojevi smješteni na prednjoj i stražnjoj osovini isporučuju ukupno 283 kW (385 KS), što omogućuje da se testni SUV visoke klase i mase 2,6 tona kreće kreće okretno.
Kia EV9 GT Line Launch do stotke ubrzava za 5,3 sekunde, dostojno sportskog automobila, a najveća brzina je 200 km/h. Kritički pogled na masu praznog vozila pokazuje da to nije nužno usprkos najvećem raspoloživom okretnom momentu od 700 Nm. To u konačnici iznosi pozamašnih 2589 kg. Međutim, nema razloga sumnjati u specifikacije proizvođača za standardni sprint od mjesta do 100 km/h (5,3 sekunde), s obzirom na prilično brz zamah kolosa.

Zahvaljujući bateriji kapaciteta 99,8 kWh, ne morate previše brinuti o dometu. Ali, za učinkovito punjenje nužna je visokonaponska stanica napona 800 V. Proizvođač obećava da se baterija može napuniti od deset do 80 posto za oko 24 minute, tako da ništa ne stoji na putu da što brže nastavite svoje putovanje.
Nisu samo izvrsna sjedala ta koja pridonose tome da duge (testne) vožnje u novoj Kii EV9, cijeli interijer odiše visokim luksuzom i funkcionalnošću. Postavljanje ovjesa također čini svoj dio kako bi se svi osjećali ugodno u vozilu. Luksuzni korejac nježno upija neravnine i učinkovito nadoknađuje čak i najozbiljnija oštećenja na cesti. Ipak, teškaš pokazuje određenu agilnost u zavojima, što također govori o sveukupno uspješnom postavljanju šasije.
Udobnost buke je također izvanredna: akustična izolacija ogromnog tijela gotovo u potpunosti blokira buku od kotrljanja. Prilikom lansiranja na tržište, dvije različite linije opreme dostupne su za novi model Kia EV9 – s jedne strane standardna verzija s 203 KS samo na stražnjim kotačima za 87.999 eura, a s druge strane, GT-Line za 93.999 eura. Naravno, Kia i za ovaj model nudi 7-godišnje jamstvo.

Kia EV9 je impresivan električni SUV koji je iznimno udoban za vožnju i impresionira veličinom i opremom. Vanjske dimenzije jedva da su prikladne za gradsku vožnju, idealan je za duža putovanja, a cijena je visoka.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Elektromotori: 2 (sprijeda i straga), sinkroni s trajnim magnetima
Pogon: na sve kotače
Snaga sustava: 283 kW/385 KS
Maks. okretni moment: 700 Nm (GT-line)
Kapacitet baterije: 99,8 kWh
Vanjske dimenzije (D/Š/V): 5015/1980 (2300)/1780 mm
Masa praznog vozila/nosivost: 2589/651 kg
Obujam prtljažnika: 828-2318 l
Ubrzanje (0-50 km/h): 5,3 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Potrošnja na 100 km: 22,8 kWh
Doseg: 505 km
