Namex vikend

Lancia Ypsilon (2024.), nakon 13 godina kultna marka opet na sceni!

Nikada nismo mislili da će ovaj dan više doći, ali Lancia je predstavila novi model.

Stellantis se obvezao zadržati svih 14 (četrnaest!) brendova u svom golemom portfelju nakon povijesnog spajanja FCA-PSA grupacije. To znači da talijanska marka dobiva novu priliku za popravak ozbiljno narušenog imidža marke. Ypsilon 2024. započinje dugo očekivano ponovno rođenje.

Foto: Lanica

To je ujedno i prvo električno vozilo s oznakom marke Lanica, iako će kasnije stići i blagohibridne verzije s benzinskim motorima. Subkompaktni hatchback koristi istu CMP / eCMP formulu kao Peugeot 208 / e-208, ali s potpuno drugačijim stilom iznutra i izvana. Neki od dizajnerskih detalja prvi su put viđeni prošle godine na Pu+Ra HPE Conceptu koji je imao DNK Stratosa.

Lancia nam kaže da prednja i stražnja svjetla slijede svjetla kultnog reli automobila, ali koliko zapravo podsjećaju prosudite sami.  Stellantis grupa integrirala je motiv “Y” u prednja i stražnja svjetla, dok odvojena dnevna svjetla imaju sličnu temu. Da bi se stvari dotjerale, lukovi kotača, bočni retrovizori i stražnji stup dolaze sa sjajnom crnom završnom obradom.

Foto: Lanica

Vrijedno je napomenuti da je ovdje prikazana inačica posebno izdanje u ograničenoj seriji razvijeno u suradnji s Cassinom, vrhunskim talijanskim proizvođačem namještaja. Kao posljedica toga, manje verzije novog Ypsilona neće izgledati tako blještavo kao ova. U usporedbi s Peugeotom 208 i njegovim uobičajenim ručkama na stražnjim vratima, Lancia se odlučila “sakriti” ih u C-stup…

Unutrašnjost je također potpuno drugačija u odnosu na francuskog rođaka. Međutim, budući da smo u 2024. godini, “obavezna” postavka dual-screen je tu. Srećom, još uvijek postoji niz fizičkih gumba za brzi pristup nekim kontrolama klime. Dvostruki zasloni mjere 10,25 inča, a Lancia je dodala podlogu za bežično punjenje, tri USB-C priključka i integraciju pametnog telefona s Android Auto i Apple CarPlay. Šik gradski automobil ima i zvučni sustav po mjeri, ambijentalno osvjetljenje i poseban filter za klima uređaj koji uklanja 99 posto štetnih čestica.

Foto: Lanica

U srcu Lancia Ypsilon iz 2024. u električnom ruhu je motor postavljen sprijeda koji ima 154 konjske snage i 260 Nm okretnog momenta koji odgovara Peugeotu e-208, električnom modelu Jeep Avanger . Koristi identičnu bateriju od 51 kWh koja ima dovoljno snage za do 403 kilometra u WLTP kombiniranom ciklusu. Ova kombinacija električnog motora i baterije također se nalazi u drugom srodnom proizvodu Stellantis, Opel e-Corsa. Ok, možda je na struju, ali dobro da je tu. Lancia je opet s nama!

Autor