Namex vikend

Pitanja koja traže odgovor (16): Zašto ultrasportski automobili imaju stražnji pogon?

Negativan upravljački utjecaj pogonskog mehanizam na prednje kotače, samo s prednjim pogonom je iznad 250 KS teško kontrolirati, iznad 300 KS vrlo teško, a iznad 350 KS praktički nemoguće

PITANJE ČITATELJA

S prijateljima smo imali muške debate i došli do sjedećih problema. Prvo: postoje li  neki određeni razlog da je većina (super) sportskih automobila zadržala pogon ‘samo’ na stražnje kotače? Inače ne mislim da je to ništa krivo, ali s obzirom na cijenu 200.000 eura, cijena sigurno nije problem, nego je nešto drugo: težina, složenost izvedbe pogona…

ODGOVOR STRUČNJAKA

Supersportski automobili imaju stražnji pogon iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, a to je bolji prijenos snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljački mehanizam, odnosno upravljanje i s najmanjim otporima (važno za performanse, potrošnju i doseg).
Negativan upravljački utjecaj pogonskog mehanizam na prednje kotače, samo s prednjim pogonom je iznad 250 KS teško kontrolirati, iznad 300 KS vrlo teško, a iznad 350 KS praktički nemoguće. Zbog toga sportski automobili izvedeni iz modela s prednjim pogonom često imaju dograđen pogon 4×4.
Ta koncepcija, uz prednosti u prianjanju pogoršava performanse i povećava potrošnju goriva, a bitno je i skuplja. A automobil sa samo stražnjim pogonom može bez problema imati više od 500 KS.

Što se sve više koristi i izvedbe 4×4 (s mogućnošću isključivanja), uz prednosti koje ta koncepcija donosi, posebice u prianjanju kotača na asfalt u ekstremnim situacijama, pitanje je ‘šminke’, odnosno marketinga…

Autor