Dacia nudi novi automobil bez središnjeg zaslon. I to nije jedina automobilska tvrtka koja to radi…
Pretjerano oslanjanje na zaslone postalo je sigurnosni problem. Sve veći zasloni velika su distrakcija i zapravo je bilo pitanje vremena kada će se uprijeti prstom u njih. Pogotovo otkako su proizvođači krenuli uklanja ti tipke i sve funkcije uvrstilo kroz podizbornike za pristup često korištenim opcijama (klimatizacija, multimedija…).
Dakle to je problem koji je Euro NCAP nedavno istaknuo. Od 2026. europska neovisna organizacija za sigurnost kaznit će proizvođače automobila snižavanjem sigurnosne ocjene automobila koji nema fizičke kontrole za određene funkcije.
Ova nas je odluka potaknula na razmišljanje – postoje li još uvijek automobili bez središnjeg zaslona? Postoji nekolicina automobila sa zaslonima koji nisu osjetljivi na dodir, ali mi se želimo usredotočiti na interijere automobila koji u potpunosti uklanjaju središnji zaslon. Na primjer, Dacia će vam prodati Sandero, Jogger l ili Duster SUV bez središnjeg zaslona, pod uvjetom da se držite najjeftinije verzije.
Sandero je model koji je danas poznat po solidnoj unutrašnjosti, koja sigurno dobiva dimenziju više uz Media Nav infotainment zaslon…
Dok su Sandero i Jogger prisutni već nekoliko godina, najnoviji Duster potpuno je novi automobil koji upravo kreće u prodaju. Brend pod palicom Renault grupe nije jedina tvrtka koja to radi budući da Fiat ima postavku bez zaslona za najjeftiniju Pandu. U svojoj trećoj generaciji od 2011., simpatičnom gradskom automobilu nedavno je životni ciklus produljen do 2026. Druga marka Stellantis, Fiat, nedavno je lansirala ë-C3, i on se nudi bez zaslona. Tko zna, možda ovakve opcije opet postanu poželjne…