Émile Delahaye, rođen 16. listopada 1843. u Toursu, u središnjoj Franuskoj, uspješan konstruktor i jedan od prvih, ali na baš uspješnih vozača utrka, počeo je 1895. proizvoditi luksuzno-sportske automobile, vrhunac ekstravagancije svoga doba, kojima je u leđa gledao i Bugatti
Émile Delahaye , francuski automobilski pionir, rođen koji je 1894., na prvom Pariškom autosalonu izložio vlastiti automobil, godinu potom utemeljio tvrtku Delahaye (1895. – 1954.) te se 1896. natjecao na utrci Paris-Marseille-Paris.
Delahaye je zbog zdravstvenih problema napustio utrkivanje te je tvrtku osnovao s industrijalcima iz Pariza, šogorima Leonom Desmarisom i Georgesom Moraneom. S proizvodnjom je počeo u rodnom Toursu, a tvornicu je 1898. preselio tvornicu u Pariz.
Automobili mlade tvrtke postigli su mnogo uspjeha na utrkama, no nakon smrti osnivača 1905. nova uprava odustaje od utrka i posvećuje se ponajprije teretnim vozilima, uz naglasak na vatrogasni program.
Tek 1932. je većinska vlasnica tvrtke, gospođa Desmarais, naredila izradu snažnijeg i kvalitetnijeg automobila, te povratak utrkama. Time je počeo uzlet produkcije i popularnosti, obilježen pobjedama na utrka, inačicama modela 135, proizvedenog u oko 2000 primjeraka od 1935. do 1954.
Nezaboravne pobjede na Le Mansu, Velikim nagradama i relijima proslavile su ih tijekom te dekade, no još su se više isticali cestovni modeli s fantastičnim karoserijama.
Velike francuske radionice Figoni et Falaschi, Saoutchik, Pourtut, Franay i druge bile su na vrhuncu kreativnosti u drugom dijelu 1930-ih, a najekstravagantnije karoserije redom su završavale na šasijama Delahayea.
Art Deco je stilska oznaka kojom obično označavamo ovakve ‘kapljičaste’ francuske dizajne 1930-ih, a najspektakularnije su oblike vjerojatno stvarali Figoni i Falaschi. Model 175 je 1948. uz 4,5 litara i 140-160 KS ne posve uspješno pokušao oživjeti predratnu dekadenciju, a završni 235 bio je nešto umjerenijih linija.
No, nakon II. svjetskog rata francuska je porezna politika destimulirala prodaju luksuznih automobila, produkcija osvježenih predratnih modela bila je sve manja, a nakon gubitka unosnih ugovora za izradu vojnih vozila tvrtka se ugasila.
Zanimljivo, u Tehničkom muzeju u Zagrebu postoji jedan kabriolet, nažalost nije u stalno izloženoj postavi nego u depou. Kao proizvođač vojnih vozila, francuska je tvrtka sudjelovala na natječaju početkom 1950-ih, na kojem je Fiat odabran za partnera Crvenoj Zastavi.
Danas njihove automobile viđamo na najprestižnijim smotrama oldtimera, a još se rade i nove replike. Émile Delahaye, francuski automobilski pionir, umro je 1. lipnja 1905.