Home Auto Luigi Fagioli, talijanski vozač, ‘Razbojnik iz Abruzza’, rođen 9. lipnja 1898.

Luigi Fagioli, talijanski vozač, ‘Razbojnik iz Abruzza’, rođen 9. lipnja 1898.

SHARE
Luigi Fagioli, talijanski vozač, ‘Razbojnik iz Abruzza’, rođen 9. lipnja 1898.

Luigi Cristiano Fagioli, rođen 9. lipnja 1898. u okolici Ancone, 1920-ih se uspješno utrkivao te ga je Maserati pozvao u tim za sezonu 1930.

Fagioli je odmah počeo pobjeđivati i nametnuo se kao dostojan igrač u ringu u kojem su mu izravni protivnici bili Achille Varzi i Tazio Nuvolari. Nakon jedne uspješne sezone u timu Alfa Romeo njegov je ugled narastao toliko da je za 1934. potpisao ugovor s momčadi Mercedes-Benz, koja se upravo vratila u svijet utrka i planirala njime dominirati dotad neviđenim uspjehom.

No ta je dominacija uključivala i momčadske odredbe, a Fagioli nije volio ni prihvaćao kad bi mu netko rekao da mora ostati iza timskog kolege, posebice ako je to bio Rudolf Caracciola. Prijeke naravi, što mu je i donijelo nadimak ‘Razbojnik iz Abruzza’, Fagioli se često svađao s protivnicima, a nije mu bilo strano ni nesportsko ponašanje na stazi.

Nakon tri godine u timu Mercedes-Benz Fagioli je prešao u Auto Union, no sve slabije zdravlje zbog kronične reume nakon 1937. ga je udaljilo sa staza, a pripomogao je i incident u Tripoliju, kada je čekićem napao Caracciolu nakon utrke. Neočekivano, tijekom ratnih godina zdravlje mu se popravilo i postao je član trkaće momčadi Alfa Romeo, glasovita 3F: Fangio, Farina i Fagioli.

Odvezao je sedam utrka u prvenstvu Formule 1, čak šest puta završivši na postolju, a pobjeda u Francuskoj u paru s Fangiom 1951. donijela mu je titulu najstarijeg pobjednika u F1 povijesti. Sljedeće je godine vozio sportske automobile, a treće mjesto slavnim modelom Lancia Aurelia B20 na Mille Miglia (ispred Caracciole!) pokazalo je da je još uvijek majstor.

Te se godine utrka za VN Monaca vozila u kategoriji sportskih automobila, a on je tijekom treninga izletio i udario u ogradu. Nije se činilo strašno, no umro je u bolnici od unutrašnjih ozljeda tri tjedna kasnije, 20. lipnja 1952., kao jedna od samo dvije žrtve u povijesti najglamuroznije svjetske utrke.

Autor