Isprobali smo Volkswagen T-Cross u dostupne dvije varijante, ali u pratnji DSG mjenjača. Racionalni 1.0 TSI ili 1.5 TSI. Kolika je stvarno razlika?
Jednolitrene izvedbe motora danas su najnormalnija stvar. Kupci ih sve više prihvaćaju i više nisu neki bauk. Takvi motori zapravo su skroz dobar izbor u varijantama gradski manjih modela, ali i SUV izvedbi. Jedan takav nam se predstavio i u modelu Volkswagen T-Cross. Prilično traženi T-Cross provozali smo u 1.0 i 1.5 TSI varijanti.
I dok se o 1.0 TSI motoru najviše priča kao izvedbi koja dolazi s 3 cilindra, vrijedi istaknuti njegov zavidan potencijal. U praksi, do 100 km/h ubrzava za 10,2 s i juri sve do 193 km/h. S druge strane, 1.5 TSI motor 100 km/h hvata za 8,4 s i vozi najbrže 200 km/h. U potrošačkom smislu, prema tvorničkim podacima 1.0 TSI je na 5,8 litara kombinirane potrošnje, dok je snažniji 1.5 TSI na okruglih 6 litara. A kod nas? Mi smo tijekom testova bilježili ovo: 1.0 TSI DSG (6.6 l/100 km), 1.5 TSI (7.1 l/100 km).
Dakle, u pogledu ekonomije jedan cilindar ne znači puno. No, iz percepcije vozača i onih koji su navikli na ‘prave motore’, favorit je u ovoj priči samo jedan. No, opet ponavljamo, 3-cilindrični motori u manjim modelima zapravo jako dobro funkcioniraju i donose dovoljno ‘gušta’ u svim pravcima. Pa na kraju opet sve ostaje na kalkulaciji oko financija, a TSI svakako dobiva prolaz…