Odlukom Uprave JP Autoceste FBiH, koje je upravitelj izgradnje autocesta u Federaciji BiH, 15. srpnja donesena je odluka da se projektni i radni naziv mosta Počitelj i tunela na ovoj dionici promijeni, tako da most službeno nosi naziv Hercegovina kao i tunel, ovo je Hrvatskom Medijskom Servisu potvrdila federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić. Ovime se, kako je pojasnila, želi istaknuti značaj i potreba ovog impozantnog objekta za šire područje Hercegovine.

Inače, radovi na izgradnji dionice Počitelj – Zvirovići koji uključuje i most Hercegovina privode se kraju. Uz završne radove postavljanja hidroizolacije, trenutno se na mostu Počitelj postavlja i zaštitni sloj asfalta. Nakon postavljene betonske ograde, na mostu se postavlja i zaštitna metalna ograda.
Otvaranje dionice Zvirovići -Počitelj do kraja turističke sezone
-Iako još nije određen konačni datum otvaranja mosta, stava smo da će se zbog svih izazova na koje se nailazilo tijekom ove izgradnje, most otvoriti nakon što se svi radovi privedu kraju, te nakon što se pribave sve potrebne suglasnosti i uporabna dozvola, kako bi se po otvorenju moglo pustiti u promet novih 11 km autoceste, kazala je Katić za HMS, no nije mogla precizirati točen datum otvaranja mosta.

Ističe kako su svi nestrpljivi s obzirom na to da će nam novi kilometri autoceste učiniti putovanje sigurnijim i ugodnijim.
-Zbog toga Federalno ministarstvo prometa i komunikacija skupa s JP Autoceste FBiH i izvođačem radova nastoje ubrzati tempo s ciljem puštanja u promet dionicu Počitelj – Zvirovići unutar ove turističke sezone, kazala je Katić.
Uskoro nastavak izgradnje autoceste kroz Hercegovinu
Pitali smo ju i kada se može očekivati početak radova na ostalim dionicama autoceste kroz Hercegovinu; Tunel Kvanj- Buna, Buna- Mostar jug i Mostar jug- Mostar sjever.
Što se tiče radova na tunelu Kvanj – Buna Katić kaže kako je tenderska procedura u tijeku. Evaluacija ponuda je, dodaje, u završnoj fazi, nakon čega će se pristupiti pribavljanju odobrenja financijera za izbor izvođača, a potom će uslijediti određivanje datuma za potpis ugovora za radove.
-Uz trenutnu dinamiku ovoga procesa procjenjuje se da bi se ugovor s izvođačem trebao zaključiti do kraja rujna. Još 2020. godine je zaključen ugovor s nadzorom. Sredstva za financiranje Tunela Kvanj – Buna su osigurana iz sredstava EIB-a u iznosu od 100 miliju Eura. Kada se govori o dokumentaciji potrebnoj za realizaciju projekta, ishodovana je urbanistička suglasnost, te je okončan postupak eksproprijacija, kao bitni elementi za početak radova, precizira Katić.
Vezano za dionicu Mostar jug – Tunel Kvanj, dugoj 9.2 kilometra, federalna ministrica prometa i komunikacija kaže kako se radi o dionici za koju je tenderska procedura izbora izvođača, također, u tijeku.
-Tenderska dokumentacija I faze je objavljena krajem 2020. godine. Evaluacija je završena, suglasnost kreditora je pribavljena. U tijeku je priprema revidirane tenderske dokumentacije za ponovljenu I fazu postupka. Rok za predaju ponuda prolongiran je za 29.7.2024. godine. Evaluacija i potpis ugovora se očekuje do kraja kolovoza 2024. godine, ističe Katić.
Ugovor za usluge nadzora već je, kaže, zaključen. Financiranje ovog projekta će se, dodaje, vršiti iz sredstava EBRD u iznosu od 60 miliju Eura te bespovratnim sredstvima Europske Unije u iznosu od 30,33 miljuna Eura. Procjenjuje se od strane JP Autoceste da će nakon predaje ponuda krajem srpnja, u kratkom roku doći do faze zaključenja ugovora, krajem kolovoza ove godine.
-Dionica Mostar sjever – Mostar – jug je dionica za koju je tenderska procedura također u tijeku, a dužina dionice iznosi 14,2 kilometra. Vezano za odabir usluge postupak pokrenut krajem 2022. godine te se trenutno nalazimo u drugoj fazu postupka i čeka se završetak projektne dokumentacije kako bi se mogla raspisati druga faza tendera za radove, napominje ministrica prometa i veza FBiH.
I za tunel Prenj u tijeku tenderska procedura
Kaže kako je i za Tunel Prenj, dužine 10,9 kilometara, tenderska procedura također u tijeku.
-Trenutno se radi na izradi projektno tehničke dokumentacije ovog najzahtjevnijeg objekta autoceste na Koridori Vc, a JP Autoceste provode paralelno i druge aktivnosti usmjerene na stvaranje preduvjeta za početak postupka čiji cilj je izbor izvođača. Uz sve tehničke izazove, ovaj objekt nosi i svoje financijske izazove kojih je Vlada Federacije svjesna, te su već započete aktivnosti s ciljem pronalaženja rješenja koja su dugoročno proračunski održiva, kaže Katić.
Naglašava kako se svi spomenuti projekti na jugu Bosne i Hercegovine nalaze u nekoj od faza koje u konačnici imaju početak radova na ovim dionicama.
– Kao što sam i spomenula dionice Tunel Kvanj- Buna, Buna- Mostar jug ispunjavaju uvjete na kojima će početi radovi vrlo skoro, ističe Katić. Naglašava kako je vidljiva “snažna aktivnost implementatora, ali i podrška Vlade FBiH, da se ovi projekti realiziraju u najkraćim ali razumnim rokovima, kako bi se stvorili preduvjeti za puštanje u funkciju jedinstvenog objekta autocesta na Koridoru Vc”./M. Š./HMS/