Home Auto Audi A5 (2024.): napredak s brojem više u oznaci, uz benzin, hibrid...

Audi A5 (2024.): napredak s brojem više u oznaci, uz benzin, hibrid i struju, u ponudi i dizelaš 2.0 TDI od 204 KS

SHARE
Audi A5 (2024.): napredak s brojem više u oznaci, uz benzin, hibrid i struju, u ponudi i dizelaš 2.0 TDI od 204 KS

Audi A5  serije B10 kombinira prethodni Audi A4 i A5 na dorađenoj modularnoj platformi za uzdužno ugrađen motor. Proizvodit će se kao Sportback i Avant, a kabriolet i coupé se gase. Na tržištu startati krajem godine cijenom od 45.500 eura

Sljedeći Audi A4 imat će oznaku A5 i posebnu inovaciju: električni pogon i sufiks “e-tron”. Stvarni nasljednik s motorom s unutarnjim izgaranjem na tržište će doći 2024. s promijenjenom nomenklaturom kao Audi A5. Oznake tipa vozila pomiču se za jednu vrijednost prema gore ako se radi o klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem. U budućnosti će parni brojevi biti rezervirani za potpuno električna vozila, a neparni za motore s unutarnjim izgaranjem.

Gotovo istodobna prezentacija jednako je neobična: dok su između debija aktualnog A4 i većeg A6 prošle gotovo tri godine, nasljednici, koji su definitivno konkurencija jedni drugima, predstavljeni su gotovo u isto vrijeme. Glavni razlog je iznimno dugi vijek trajanja A4 na izmaku, koji je na tržištu od 2015.

Jedno je jasno: nova generacija modela Audi s tipskom oznakom B10 značajno smanjuje varijante karoserije. I dalje će postojati karavan nazvan Avant i limuzina, od kojih svaki zamjenjuje svoje kolege A4 iz prethodne generacije. Situacija je drugačija s kupeom i kabrioletom prethodnog A5, koji su sada postupno izbačeni iz upotrebe bez nasljednika. Audi je također već objavio početnu cijenu za A5 B10, koja će startati od 45.500 eura. Lansiranje na tržište zakazano je za studeni 2024.

S tehničkog gledišta, Audi A5 (2024.) kao i njegov stariji brat A7 (ranije A6) temelje se na novoj platformi nazvanoj PPC (Premium Platform Combustion) za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem ugrađenim uzdužno u odnosu na smjer vožnje. PPC je u biti daljnji razvoj dobro poznatog modularnog uzdužnog konstrukcijskog kompleta MLB evo, za koji je Audi odgovoran u VW grupi (npr. također Audi A6, Porsche Cayenne, VW Touareg). Audi nudi A5 u nekoliko motora i razina performansi.

Početni model je 2.0 TFSI sa 150 KS (110 kW) i pogonom na prednje kotače. Isti motor dostupan je i u nešto snažnijoj verziji sa 204 KS (150 kW), te opcijski s Quattro pogonom na sve kotače. 2.0 TDI također ima 204 KS (150 kW). Sportski predvodnik pri lansiranju na tržište je Audi S5 (Avant), koji ima izlaznu snagu od 367 KS (270 kW) iz twin-turbobenzinca 3.0 V6

Audi A5 (2024.): napredak s brojem više u oznaci, uz benzin, hibrid i struju, u ponudi i dizelaš 2.0 TDI od 204 KS
Foto: Audi

Iako je još uvijek bilo neizvjesnosti kada je zadnji model promijenjen oko toga gledate li novi ili stari A4, Audi A5 Sportback i karavanska varijanta Audi A5 Avant (2024) sada se vrlo jasno razlikuju od svog prethodnika. Dobro ste pročitali: verzija s naznakom notchbacka više nije klasična limuzina. Sa sportskim, zakrivljenim krovom i velikim vratima prtljažnika, koncept je sličan prethodnom A5 Sportbacku. Šef dizajna Marc Lichte pridošlicama daje znatno veću prisutnost.

Konkretno, dodatno povećane rešetke hladnjaka s različitim mrežastim strukturama u obliku saća – ovisno o liniji opreme Basic, Advanced i S-Line – ili privlačnim LED svjetlosnim trakama koje se protežu cijelom širinom stražnjeg dijela daju do znanja da je ovdje uistinu stasala nova generacija vozila.

Potonji također imaju sigurnosnu funkciju. A5 komunicira s okolinom putem svojih stražnjih svjetala i pokazuje promjenom grafike, na primjer s trokutima upozorenja, kada se otkrije opasno mjesto ili se aktiviraju svjetla upozorenja za one koji voze ispred. Povećavaju se i dimenzije: sa 4829 mm duljine, novi A5 je punih 67 mm duži od svog prethodnika, a također je širok 1860 mm i visok 1460 mm.

Prvi pogled u kokpit pokazuje da Audi nije ostavio ni posljednji detalj neizmijenjen u usporedbi s prethodnikom. Audi A5 B10 (2024) dobiva potpuno novo razvijenu unutrašnjost. Armaturnom pločom dominira Audi MMI panoramski zaslon, koji se sastoji od dva zaslona, ​​svaki veličine 11,9 i 14,5 inča. Po izboru, krajolik zaslona može se čak proširiti na 10,9-inčni zaslon za putnike. Unatoč ogromnim ekranima, kokpit ne djeluje preopterećeno.

U unutrašnjosti A5 nećete naći nikakve skupine gumba. Raspoloživi prostor još se ne može procijeniti izravno iz slika. Međutim, zakrivljena linija krova limuzine vjerojatno će rezultirati gubitkom prostora za glavu straga. No, Audi već najavljuje obujme prtljažnika koji se kreću od 445 do 1299 l za limuzinu i 476 do 1424 l za Avant.

Autor