Lažne nagradne igre na Facebooku i drugim društvenim mrežama, u kojima se građanima u Bosni i Hercegovini nudi prilika za osvajanje poklon kartica, telefona ili vaučera, ponovno su aktualne te se sponzoriraju na svim mrežama. Zbog toga trgovački lanci upozoravaju građane da budu oprezni i ne nasjedaju na takve prijevare.
Kako ističu, posljednjih godina proširila se ova vrsta kibernetičkog kriminala, gdje određene skupine ili pojedinci kreiraju lažne Facebook i Instagram stranice te web-stranice s logotipom i nazivom tvrtki u raznim varijacijama, uz sadržaj koji asocira na nagradne igre ili darivanja.
Objašnjavaju kako su nagrade obično vaučeri ili poklon-paketi, no prevaranti su sada otišli korak dalje te sponzoriraju objave na svim mrežama.
„Nagradne igre ciljno privlače publiku određene životne dobi (49, 54, 65 godina i slično). U posljednjih pet dana javio nam se velik broj kupaca koji su već ostavili svoje podatke, no nažalost, ne ‘Bingu’“, poručuju iz trgovačkog lanca „Bingo“.
I druge tvrtke upozorile su na širenje lažnih nagradnih igara te apeliraju na građane da, ako su pretrpjeli štetu, poput skidanja novca s računa ili zloupotrebe osobnih podataka, sve prijave policiji.
„Sve naše nagradne igre i darivanja ‘Bingo’ objavljuje isključivo na svojim službenim stranicama www.bingobih.ba i www.bingotuzla.ba, te na mrežama https://www.facebook.com/bingotuzla i https://www.instagram.com/bingo_bih/. Ograđujemo se od svake odgovornosti vezane uz prethodno navedene lažne nagradne igre“, poručuju iz „Binga“.
Snežana Šešlija, predsjednica Udruge za zaštitu potrošača Doboj, za „Nezavisne novine“ kaže kako se građani i dalje odazivaju ovakvim nagradnim igrama, unatoč upozorenjima da to ne čine.
„Nažalost, nemamo kvalitetan zakonski okvir na temelju kojeg bi potrošač mogao podnijeti žalbu. Primjerice, imali smo slučajeve gdje je građanima ponuđen vaučer koji nikada nisu dobili ili su morali ispuniti još deset zahtjeva, ali vaučer na kraju nije uručen. Takvih pojava ima, iako nemamo službene pritužbe. Čak i kad bismo ih imali, osim određenih odredbi Zakona o trgovini na daljinu te Zakona o zaštiti potrošača, imamo vrlo malo propisa za regulaciju takvog oglašavanja i marketinga“, pojašnjava Šešlija.
Ističe kako je neophodan zakon o oglašavanju koji bi regulirao ovu problematiku.
„To u suštini nije prodaja usluga, već marketing. Vjerujem da je svaki deseti građanin na neki način bio prevaren, bilo da je riječ o vaučeru ili nekoj drugoj nagradi. Nedavno smo imali slučaj s Milka čokoladom, gdje je čovjek osvojio paket, ali nakon 30 odgovora kroz anketu nije ništa dobio. Jedina sreća kod takvih marketinških poteza je što potrošač ne gubi novac. No činjenica je da su ljudi prevareni“, naglašava Šešlija.
Dodaje kako su građani vrlo podložni prijavljivanju na neprovjerene stranice, ne razmišljajući o mogućnosti zloupotrebe podataka i slično.
Podsjetimo, prošlog mjeseca i „BH Pošte“ upozoravale su da su sve češće meta lažnih SMS poruka, u kojima se, uz zloupotrebu naziva i logotipa „BH Pošte“, traže osobni i bankovni podaci pod izgovorom dostave navodne pošiljke. Kako su tada naveli, problem kibernetičkih napada u kojima se pokušavaju prevariti pojedinci kako bi otkrili osjetljive informacije, poput korisničkih imena, lozinki, brojeva kreditnih kartica ili drugih osobnih podataka, sve je izraženiji i intenziviran porastom online kupovine.
www.abcportal.info
The post Ponovno osvanule lažne nagradne igre, društvenim mrežama se širi fiktivno darivanje first appeared on ABCportal.info.