Mercedes-Benz je s novim modelom CLE Coupe kupcima bitno olakšao. Ako je bilo dvojbe između C i E-klase, sad je elegancija u jednom…
Novi CLE je tu. Model koji je zapravo ‘ugasio’ i C i E klasu Coupe. Ovaj model je već prilikom predstavljanja proizvođač opisivao biranim riječima. Coupe modela sve je manje, baš zato ovakvi primjerci izazivaju veliko poštovanje i donose duhove prošlosti i budućnosti na najbolji mogući način. Izvedba je ovo koja je uvijek birala odabrane i odvažne, jer ovakvi modeli postoje da naglase profinjenost, ali i uspješnost pojedinca.
Novi CLE Coupe zapravo je već neko vrijeme u prodajnim salonima dostupan. Nudi se u dva paketa opreme – Avantgarde i AMG Line. Mi smo imali prillike isprobati atraktivniju inačicu. Doduše, nekako smo dojma da će se novi vlasnici u velikoj većini oslanjati upravo na AMG potpis, kad je dekor u pitanju. Doduše ta AMG domena stajat će vas u startu dodatnih 5071 eura. U čitavom nizu boja koje Mercedes-Benz nudi, testni primjerak nam se predstavio u Manufaktur patagonia crvena metalik nijansi (1893 eura). Završni ‘touch’ daju 20 colni kotači (1335 eura).
Baš nekako volimo i cijenimo ovakve modele. Zato nam i je žao što u ovoj SUV groznici nestaju ovakvi modeli, kojima funkcionalnost nije u fokusu. Zato u vozačkom smislu i dalje pogađaju u sridu. Čak i u dizelskoj blago hibridnoj inačici. Isprobani primjerak predstavio nam se u izvedbi CLE 220 d Coupe sa snagom od 197 KS + 23 KS dobivenih iz EQ boost sistema. Dojam? Ovo je zasigurno opcija koja će biti najčešće birana. Ne čudi nas, ovaj automobil stvarno može trošiti na kapaljku, a ide… Uz 9-stupanjski automatik dogura za 7,5 s do 100 km/h i najvećih 238 km/h.
Interijer donosi novi potpis budućnosti, uz središnji MBUX sistem i prekrasno ambijentalno osvjetljenje. Efektna multicontour sjedala s masažom u 7 zona tu su da opuste vozača i suvozača nakon duljih relacija. A po našem guštu je i Burmester 3D surround audio sustava.Jednostavno, vizualno i na opip, ovaj model je nešto što odskače.
Već standardno za Mercedes-Benz, digitalni kokpit nudi – progresivno, sportski i intuitivno vizualnu postavu. Uz digitalni zaslon za vozača od 31,2 cm (12,3″) i razne stilove prikaza, možete sami odlučiti koje su informacije važne. Mercedes-Benz baš nudi pregršt opcija. Uz iznimno osjetljivo upravljanje na dodir, središnji zaslon visoke razlučivosti od 30,2 cm (11,9 inča) nagnut pod kutom od 6° odlično se nadopunjuje s novom vizijom dizajna. Ipak, nas je dojmila brzina i responzivonost priliko odabira pojedine funkcije. Rezolucija koja se nudi također je vrhunska, slobodno možemo reći u HD domeni. To se možda najbolje vidi kad se upali prednja ili stražnja kamera za pomoć pri vožnji.
Detalji su oni koji čine razliku i zašto je Mercedes-Benz marka o kojoj se priča s divljenjem. Jedan takav mali detalj skriven je u pretincu za rukavice ispred suvozača. Tamo ćete vidjeti Air-Balance paket (432,50 eura), odnosno mirisni parfem u pakiranju, koje se može kroz MBUX dozirati i određivati koliko će se mirisa ispušati kroz ventilacijske otvore. U ovom hladnijem razdobolju, dobro je znati da su Nijemci veliku pozornost dali i Thermatic dvozonskoj automaskoj klimi.
Kakav je dojam kvalitete? Svi oni koji pričaju kako su proizvođači pali u kvaliteti na neki način su u pravu. Ali u ovakvim izvedbama, bespredmetno je pričati o tome. Njemački inženjeri zategnuli su ovog ljepotana. Možda ako bi baš nešto prigovarali, možda bi voljeli da su ručice iza upravljača s nekim detaljem više obložene. U ovoj priči sve izgleda trajno, dakle i za 10 godina šmekerski zategnut.

Funkcionalnost? Kad su coupe modeli u pitanju, o tome se malo priča. U CLE priči, putnici naprijed uživaju, dok na stražnjoj klupi zapravo dodatni treći putnik još može uživati. Prtljažnik od 420 litrara zapravo jedino zbog užeg otvora dobiva “po prstima”.
Vožnja? Svaka vožnja, svako paljenje motora je uživanje na svoj način. Nisko sjedište zahtjeva malo treninga, ali to je cijena sportske elegancije. Lagano i suptilno privlačenje pojasa kako i priliči ovakvim modelima, samo podjesti koliko su ovakvi modeli danas rijetkost.
Dizelski coupe? Da, i to je dalje top stvar. Zavidne performanse, potrošački malo traži (oko 6,5 litara). Dakle, ovo je automobil s kojim su daleke vikend destinacije skroz dobra priča. Vozačke užitke ne ubija ni silna količina sigurnosnih dodataka.
Za vožnju autoputem tu je ‘Active Lane Keeping’ sustav koji nastupa ako nenamjerno napustite svoju prometnu traku, tu je i ‘Active Brake Assist’ za izbjegavanje sudara i pomoć ako vi ne djelujete u trenutku. Pričamo o sustavima koji su danas stajdardna priča i koji bitno olakšavaju priču. Mercedes-Benz ih je podigao na razinu više.
Kretanje na uskim mjestima? CLE nudi kameru koja snima u svim pravcima situaciju. Veliki infotainment prenosi sliku okoline. Za lakše parkiranje ovo je uvijek dobra stvar, ali i za sačuvati netaknute niskoporfilne kotače. Naplatci od 20 cola često pate i dobiju trajni ožiljak. Baš takvi naplatci sigurno doprinose i ponešto tvrđem nastupu. Ovjes s AMG potpisom lijepo se nosi na zavojitim cestama. CLE dobro upija rupe, koje nisu u kabini izražene u tolikoj mjeri prije svega zbog vrhunske zvučne izolacije…
Coupe modeli su oduvijek imali ono nešto posebno, CLE to potvrđuje. Ovakav nastup na cesti stoji od 70.085 eura, a to je početak, uz dulju listu dodatnih opcija cijena ide preko 100.000 eura…
POGON
Motor: turbodizelski, R4, 16V, lanac, blok i glava od aluminija, klipovi od čelika, OM 654 M, Euro 6d-ISC-FCM
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1993 ccm
Snaga dizelskog motora: 145 kW/197 KS pri 3600 o/min
Kompresijski omjer: 15,5 : 1
Elektromotor: 23 KS
Ukupan moment: 440 Nm
Mjenjač: automatski, 9 st. (9G-Tronic)
Pogon: stražnji pogon
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: coupe, 2V, 4 sjedala
Dimenzije (D/Š/V): 4850 x 1860 x 1428 mm
Međuosni razmak: 2865 mm
Krug okretanja: 10,7 m
Masa/nosivost: 1870 kg
Prtljažnik: 420 l
Spremnik: 66 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: AMG podvozje
Kočnice: ventilirani diskovi (sprijeda i straga)
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/35 R20 (prednje) 265/35 R20 (stražnje)
PERFORMANSE
Najveća brzina: 238 km/h
0-100 km/h: 7,5 s
Na testu: 6,3 l/100 km
CO2: 123-137 g/km
CIJENE
Testni model: 107.259 €
Osnovni benzinac: 61.573 eura (CLE 180)
Osnovni dizelaš: 70.085 eura (CLE 220 d)