Namex vikend

Mercedesov kombi ”Sprinter” puni 30 godina

Komercijalni model njemačkog brenda nastao je prije točno 30 godina.

Prva generacija Mercedesovog kombija zvanično je lansirana 1995. godine. Tada novo komercijalno vozilo bilo je zamjena za zastarjeli kombi T1/TN i ujedno je bio prvi komercijalni model marke koji je dobio puno pravo ime, umjesto brojeva i slova, koji su formirali kodove ili skraćenice.

Prva generacija Sprintera dobila je nezavisnu suspenziju na prednjoj osovini i brojne napredne sigurnosne karakteristike u to vrijeme.

Kao standard, prvi Sprinter je bio opremljen disk kočnicama na svim kotačima, ABS-om, automatskom blokadom diferencijala pogonskih kotača (ABD), sigurnosnim pojasevima podesivim po visini i kopčama na sjedištima. Kao opcija je bio dostupan i zračni jastuk za vozača.

Samo pet godina nakon lansiranja, Sprinter je doživio značajan redizajn, koji je donio revidirani dizajn, ali i više standardnih karakteristika, kao što je zračni jastuk za vozača.

Suvozačev jastuk je bio dostupan kao opcija. Od sredine 2000. godine bili su dostupni i bočni jastuci, kao i kontrola trakcije – ASR. Od 2002. godine Mercedesov kombi je također mogao biti opremljen ESP-om.

Prva generacija je prodana u 1,3 milijuna primjeraka.

Elektronska kontrola stabilnosti postala je standardna za neke varijante, a od 2008. godine zračni ovjes je uveden kao opcija. Godinu dana kasnije pojavila se tehnologija BlueEfficiency, koja je po prvi put donijela 6-brzinski mjenjač i start-stop sistem.

2013. godine uveden je asistent za stabilnost pri bočnom vjetru.

Treća i aktualna generacija pojavila se 2018. godine i prva je uvela pogon na prednje kotače. Do tada je Sprinter bio dostupan s pogonom na zadnje ili s pogonom na sve kotače.

Treća generacija je ujedno bila i prva koja je predstavila MBUX multimedijalni sistem, kao i Distronic – sistem aktivne pomoći za održavanje sigurnosnog razmaka.

Godinu dana kasnije, lansiran je i prvi čisto električni Sprinter, nazvan eSprinter.

(www.jabuka.tv)

Mercedesov kombi ”Sprinter” puni 30 godina

Komercijalni model njemačkog brenda nastao je prije točno 30 godina.

Prva generacija Mercedesovog kombija zvanično je lansirana 1995. godine. Tada novo komercijalno vozilo bilo je zamjena za zastarjeli kombi T1/TN i ujedno je bio prvi komercijalni model marke koji je dobio puno pravo ime, umjesto brojeva i slova, koji su formirali kodove ili skraćenice.

Prva generacija Sprintera dobila je nezavisnu suspenziju na prednjoj osovini i brojne napredne sigurnosne karakteristike u to vrijeme.

Kao standard, prvi Sprinter je bio opremljen disk kočnicama na svim kotačima, ABS-om, automatskom blokadom diferencijala pogonskih kotača (ABD), sigurnosnim pojasevima podesivim po visini i kopčama na sjedištima. Kao opcija je bio dostupan i zračni jastuk za vozača.

Samo pet godina nakon lansiranja, Sprinter je doživio značajan redizajn, koji je donio revidirani dizajn, ali i više standardnih karakteristika, kao što je zračni jastuk za vozača.

Suvozačev jastuk je bio dostupan kao opcija. Od sredine 2000. godine bili su dostupni i bočni jastuci, kao i kontrola trakcije – ASR. Od 2002. godine Mercedesov kombi je također mogao biti opremljen ESP-om.

Prva generacija je prodana u 1,3 milijuna primjeraka.

Elektronska kontrola stabilnosti postala je standardna za neke varijante, a od 2008. godine zračni ovjes je uveden kao opcija. Godinu dana kasnije pojavila se tehnologija BlueEfficiency, koja je po prvi put donijela 6-brzinski mjenjač i start-stop sistem.

2013. godine uveden je asistent za stabilnost pri bočnom vjetru.

Treća i aktualna generacija pojavila se 2018. godine i prva je uvela pogon na prednje kotače. Do tada je Sprinter bio dostupan s pogonom na zadnje ili s pogonom na sve kotače.

Treća generacija je ujedno bila i prva koja je predstavila MBUX multimedijalni sistem, kao i Distronic – sistem aktivne pomoći za održavanje sigurnosnog razmaka.

Godinu dana kasnije, lansiran je i prvi čisto električni Sprinter, nazvan eSprinter.

(www.jabuka.tv)