Komercijalni model njemačkog brenda nastao je prije točno 30 godina.
Prva generacija Mercedesovog kombija zvanično je lansirana 1995. godine. Tada novo komercijalno vozilo bilo je zamjena za zastarjeli kombi T1/TN i ujedno je bio prvi komercijalni model marke koji je dobio puno pravo ime, umjesto brojeva i slova, koji su formirali kodove ili skraćenice.
Prva generacija Sprintera dobila je nezavisnu suspenziju na prednjoj osovini i brojne napredne sigurnosne karakteristike u to vrijeme.
Kao standard, prvi Sprinter je bio opremljen disk kočnicama na svim kotačima, ABS-om, automatskom blokadom diferencijala pogonskih kotača (ABD), sigurnosnim pojasevima podesivim po visini i kopčama na sjedištima. Kao opcija je bio dostupan i zračni jastuk za vozača.
Samo pet godina nakon lansiranja, Sprinter je doživio značajan redizajn, koji je donio revidirani dizajn, ali i više standardnih karakteristika, kao što je zračni jastuk za vozača.
Suvozačev jastuk je bio dostupan kao opcija. Od sredine 2000. godine bili su dostupni i bočni jastuci, kao i kontrola trakcije – ASR. Od 2002. godine Mercedesov kombi je također mogao biti opremljen ESP-om.
Prva generacija je prodana u 1,3 milijuna primjeraka.
Elektronska kontrola stabilnosti postala je standardna za neke varijante, a od 2008. godine zračni ovjes je uveden kao opcija. Godinu dana kasnije pojavila se tehnologija BlueEfficiency, koja je po prvi put donijela 6-brzinski mjenjač i start-stop sistem.
2013. godine uveden je asistent za stabilnost pri bočnom vjetru.
Treća i aktualna generacija pojavila se 2018. godine i prva je uvela pogon na prednje kotače. Do tada je Sprinter bio dostupan s pogonom na zadnje ili s pogonom na sve kotače.
Treća generacija je ujedno bila i prva koja je predstavila MBUX multimedijalni sistem, kao i Distronic – sistem aktivne pomoći za održavanje sigurnosnog razmaka.
Godinu dana kasnije, lansiran je i prvi čisto električni Sprinter, nazvan eSprinter.
(www.jabuka.tv)