KAZNE ZA VOZAČE Novi zakon u BiH donosi najstrože mjere protiv bahate vožnje

Zastupnički dom Parlamenta Bosne i Hercegovine usvojio je Zakon o kažnjavanju bahate vožnje, kojim se prvi put jasno definira kazneno djelo obijesne vožnje i uvode do sada najstrože sankcije za neodgovorne sudionike u prometu. Da bi zakon stupio na snagu, potrebno je da ga potvrdi i Dom naroda BiH.

Obijesna vožnja postaje kazneno djelo

Bosna i Hercegovina do sada nije imala zakonski prepoznat pojam obijesne vožnje. Novi zakon definira ga kao „postupanje vozača u gruboj suprotnosti s prometnim pravilima, pri čemu vozač ozbiljno ugrožava sigurnost u prometu“.

Prema novim odredbama, obijesnom vožnjom smatra se:

  • prolazak kroz crveno svjetlo dva ili više puta u 20 minuta,
  • vožnja u naselju brža za više od 40 km/h od dopuštene, odnosno izvan naselja za više od 60 km/h,
  • pretjecanje kolone preko pune linije,
  • upravljanje vozilom s više od 1,50 promila alkohola ili pod utjecajem droga i psihoaktivnih supstanci.

Zastupnik Saša Magazinović poručio je da je cilj zakona „ukloniti potencijalne ubojice s ceste“. Policiji će biti dodijeljene šire ovlasti, uključujući mogućnost privremenog zadržavanja vozača pod utjecajem droga do 12 sati, što je do sada bilo propisano samo za alkohol.

Strože kazne i nova pravila

Novi zakon donosi i znatno strože novčane i prekršajne kazne:

  • Za odbijanje testiranja na narkotike kazna se povećava s 400 KM na 1000 KM.
  • Vozači koji koriste mobilni telefon tijekom vožnje plaćat će 200 do 400 KM, a ako izazovu nesreću – do 2000 KM i moguća zabrana vožnje do šest mjeseci.
  • Za bahatu vožnju kazne iznose od 2000 do 3000 KM, uz oduzimanje vozačke dozvole na šest mjeseci i dva kaznena boda.
  • Ako vozač izazove prometnu nesreću, kazna raste na 3000 do 5000 KM, uz devet mjeseci oduzimanja dozvole i četiri kaznena boda.

Kazne za nevezivanje pojasa, ometanje radara i korištenje mobitela tijekom vožnje kreću se između 200 i 400 KM, prenosi Večernji.ba.

Cilj: Veća sigurnost na cestama

Ovim zakonom BiH po prvi put uvodi sustavnu kaznenu politiku prema najrizičnijim vozačima. Stručnjaci vjeruju da će oštrije kazne i precizne definicije prekršaja doprinijeti smanjenju broja nesreća i zaštiti života svih sudionika u prometu.

www.brotnjo.ba

Powered by WPeMatico