Što mislite koliko žena, a koliko muškaraca u FBiH koristi računalo, tko kupuje online…?

Istraživanje Federalnog zavoda za statistiku o upotrebi informacijsko-komunikacijskih tehnologija u Federaciji BiH za ovu godinu pokazuje da digitalno doba više nije u nastajanju, nego u punom zamahu. Internet je postao osnovni alat modernog života, prisutan u gotovo svakom kućanstvu i na svakom radnom mjestu, a digitalne navike stanovništva mijenjaju se brže nego ikada prije. Prema rezultatima istraživanja, 85 posto kućanstava u Federaciji BiH posjeduje internetski priključak, što potvrđuje da se internet danas smatra jednako važnim kao struja ili voda, piše Večernji list BiH.

Kupnja i prodaja

Mobilni telefon nalazi se u 95,2 posto kućanstava, dok televizor ima čak 98 posto kućanstava, čime televizija zadržava dominantnu prisutnost, ali sve češće u digitalnom obliku putem pametnih uređaja. Računalo posjeduje 72,5 posto kućanstava, a isti postotak pojedinaca koristio ga je u prethodna tri mjeseca, što upućuje na stabilnu prisutnost računala, ali i na rast popularnosti mobilnih uređaja koji sve češće preuzimaju njihovu funkciju.

Digitalni jaz između urbanih i ruralnih sredina gotovo je nestao. U gradskim naseljima internet je prisutan u 86,1 posto kućanstava, a u ostalim naseljima u 84 posto, što potvrđuje da digitalna infrastruktura postaje jednako dostupna bez obzira na lokaciju. U posljednja tri mjeseca internet je koristilo 88 posto muškaraca i 84,9 posto žena, pri čemu se razlika između spolova značajno smanjila, što upućuje na digitalnu ravnopravnost i rastuću prisutnost žena u online prostoru. Računalo je u istom razdoblju koristilo 74 posto muškaraca i 71,1 posto žena. Posebno zanimljiv podatak odnosi se na online kupnju: 35,9 posto korisnika interneta naručivalo je robu ili usluge putem interneta u posljednja tri mjeseca, čime se potvrđuje da digitalna kupnja više nije usputna aktivnost, već dio svakodnevne potrošačke rutine.

Digitalna transformacija nije zaobišla ni poslovni sektor. Prema istraživanju provedenom među poduzećima u Federaciji BiH, 100 posto poslovnih subjekata ima pristup internetu i svi koriste fiksnu širokopojasnu vezu, što pokazuje da je internet postao osnovno sredstvo rada. Čak 78,8 posto poduzeća osigurava svojim zaposlenicima prenosive uređaje koji omogućuju mobilnu internetsku vezu, čime se rad sve više odvija izvan ureda, na terenu ili od kuće. Digitalna prisutnost poduzeća raste i u online prostoru – 70,4 posto poduzeća ima vlastitu web-stranicu, dok gotovo trećina, njih 29,3 posto, koristi internet kao kanal prodaje. Time se poduzeća otvaraju prema novim tržištima, unaprjeđuju poslovne modele i prate globalne trendove elektroničke trgovine.

Dinamičan razvoj

Sve veći značaj imaju i društvene mreže, koje su od platformi za zabavu postale ključni alat marketinga, prodaje i komunikacije s kupcima. Prema istraživanju, 69,2 posto poduzeća koristi društvene mreže poput Facebooka i LinkedIna, 23,9 posto Twitter, a 18,9 posto YouTube, što potvrđuje da vizualni sadržaj, interakcija s korisnicima i digitalni identitet postaju presudni za uspjeh na tržištu. Digitalna infrastruktura u poslovanju sve je snažnija: 76,3 posto poduzeća ima pristup poslovnom e-mailu, 37,3 posto koristi aplikacije za dijeljenje službenih dokumenata, a 29,5 posto poslovne aplikacije. Ovi podaci pokazuju da digitalizacija više nije stvar izbora, nego uvjet opstanka i razvoja. 

Powered by WPeMatico