Bundestag je usvojio dalekosežne reforme u sektoru prometa.
Tu je i doplata za CO2 na cestarinu za kamione, a planirano je i stvaranje mogućnosti za više prometnih traka za autobuse i više zona od 30 km/h u gradovima.
Cestarina za kamione na cestama i autocestama u Njemačkoj postat će skuplja i time će se osigurati više novca za ulaganja u željezničku infrastrukturu u budućnosti. Bundestag je usvojio prijedlog zakona ministra prometa Volkera Wissinga kojim će se 1. prosinca uvesti dodatna CO2 nadoknada na već postojeću taksu za korištenje puteva.
Od 1. srpnja 2024. godine naplata cestarine važit će i za manje transportere teže od 3,5 tone. Do sada se plaćanje te takse odnosilo na vozila od 7,5 tona pa na više. Međutim, od tog pravila trebala bi biti izuzeta vozila zanatskih poduzeća.
Dodatni prihodi mjerit će se u milijardama
Od 2024. do 2027. očekuje se dodatni prihod od 30,5 milijardi eura. Pri tome bi se trebalo reorganizirati i korištenje tih sredstava. Polovina prihoda od cestarine trebala bi i dalje biti namijenjena za poboljšanja infrastrukture saveznih autocesta – ostatak će uglavnom biti usmjeren za “poduhvate na željezničkoj mreži”.
Cestarina za teretna vozila na njemačkim autoceste naplaćuje se od 2005. godine, a potom je naplata postepeno proširena i na sve magistralne ceste. Vlada očekuje da će prihod od cestarina u ovoj godini iznositi oko osam milijardi eura.
Više fleksibilnosti za savezne pokrajine i komune
Nova izmjena Zakona o cestovnom prometu daje saveznim pokrajinama i komunama veću fleksibilnost u planiranju prometa.
U budućnosti one mogu, na primjer, dati prednost lokalnom javnom prevozu ili vozilima na alternativni pogonom koji je ekološki prihvatljiviji i to kroz uvođenje posebnih traka, proširenje biciklističkih staza, te uvođenjem ograničenja brzine od 30 km/h u blizini škola i vrtića.
Provođenje planova treba ubrzati
Takozvani Zakon o ubrzanju planiranja usmjeren je ka provođenju željezničkih projekata i obnovi posebno prometnih dionica autocesta. Njime bi se trebala ubrzati i obnova mostova, pri čemu, u određenim okolnostima ne bi više bilo potrebno provođenje procjene utjecaja na životnu sredinu. Također bi trebalo uvesti i pojednostavljenu proceduru za izgradnju vjetro- i solarnih sustava na autocestama i magistralnim cestama, piše Deutche Welle.
The post Važna informacija za vozače iz BiH koji putuju u Njemačku: Evo koliko će iznositi plaćanje cestarine first appeared on ABCportal.info.
Objava Važna informacija za vozače iz BiH koji putuju u Njemačku: Evo koliko će iznositi plaćanje cestarine pojavila se prvi puta na ABCportal.info.