Nakon što je Skupština Hercegovačko – neretvanske županije (HNŽ) dala suglasnost na izmjene i dopune Financijskog plana Zavoda zdravstvenog osiguranja (ZZO) HNŽ-a (Rebalans I) za ovu godinu, ispunjeni su svi preduvjeti da ZZO HNŽ-a ugovornim domovima zdravlja, pored sredstava definiranih godišnjim ugovorima između domova zdravlja i ZZO HNŽ-a, uplati dodatna financijska sredstva u iznosu od 3.000.000 KM za usluge primarne zdravstvene zaštite.
Sukladno raspoloživim sredstvima, a duboko svjesni financijske situacije ugovornih zdravstvenih ustanova u HNŽ-u, ZZO HNŽ-a i u idućoj godini planira povećanje sredstava za domove zdravlja, odnosno primarnu zdravstvenu zaštitu osiguranika, priopćio je ZZO HNŽ-a.
Iz spomenutog Zavoda podsjećaju kako je Zavod zdravstvenog osiguranja HNŽ-a jedini Zavod u Federaciji BiH koji je uveo sustav nagradnog plaćanja liječnika obiteljske medicine čime su stvoreni preduvjeti za bolji i učinkovitiji rad liječnika obiteljske medicine i povećanje zainteresiranosti mladih liječnika za specijalizaciju iz oblasti obiteljske medicine.
”Samo u ovoj godini, u mjesecu ožujku četiri liječnika u HNŽ-u započeli su specijalizaciju iz oblasti obiteljske medicine, a još dva liječnika s istom kreću u tekućem mjesecu. Riječ je o liječnicima koji su već par godina u sustavu nagradnog plaćanja, tj. liječnici sa PAT edukacijom. Pored toga, Zavod iduće godine planira uvesti i sufinancirati specijalizacije iz pedijatrije u primarnoj zdravstvenoj zaštiti”, navodi se u priopćenju.
U ovoj godini ZZO HNŽ-a je izdvojio i dodatna sredstva za pružanje usluge ultrazvučnog pregleda dojke u domovima zdravlja koji imaju uvjete za pružanje ove usluge. Ključni razlog zbog kojega se Zavod odlučio na ovaj važan korak je, kako ističu, smanjenje listi čekanja za ultrazvučni pregled dojke jer je riječ o vrlo važnom pregledu posebice za žene koje imaju pozitivnu obiteljsku anamnezu.
Također, posljednjih mjeseci direktorica ZZO HNŽ-a Ana Vidačak intenzivirala je komunikaciju s predstavnicima domova zdravlja u cilju poboljšanja suradnje, jačanja međusobnih partnerskih odnosa, kvalitetnije zdravstvene zaštite i u konačnici zadovoljnijih osiguranika i zdravstvenih djelatnika.