Namex vikend

Porsche Panamera (2024.), digitalna, luksuznija, učinkovitija, jednostavno dojmljiva!

Porsche predstavlja novu generaciju modela Panamera. Treću generaciju sportske luksuzne limuzine karakterizira širi raspon digitalnih značajki, svjež i izražajan dizajn i širi spektar između dinamičkih performansi i udobnosti vožnje.

Porsche Panamera s novim E-Hybrid pogonskim sklopovima i novi sustavom ovjesa visokih specifikacija naglašavaju tvrdnju da se ovdje radi o najdinamičnijoj limuzini u segmentu.

Porsche Panamera ulazi u svoju treću generaciju modela. Luksuzna limuzina proizvođača sportskih automobila naglašava svoj sportski karakter još snažnijim pogonskim sustavima. Profil je poboljšan temeljito moderniziranim operativnim konceptom i obiljem inovativne tehnologije.

Foto: Porsche

To uključuje novi sustav ovjesa Porsche Active Ride, koji kombinira značajno višu razinu udobnosti sa sportskim karakteristikama vožnje po kojima je Porsche poznat. Integracija vlastitog digitalnog ekosustava korisnika u Porsche Communication Management (PCM) nudi nove načine interakcije s automobilom. Tehnički, ali elegantan, dinamičan dizajn nove Panamere daje novo ažuriranje atraktivnim proporcijama linije modela. Širok raspon sustava pomoći vozaču i temeljito redizajnirana unutrašnjost usmjerena na vozača poboljšavaju iskustvo vožnje.

Nova Panamera već dolazi s dvokomornim zračnim ovjesom s dva ventila i Porsche Active Suspension Management (PASM) kao standardnom opremom. Tehnologija s dva ventila odvaja povratnu i kompresijsku fazu kontrole amortizera i stoga nudi još širi raspon između udobnosti i sportskog stila: sustav osjetno prigušuje udarce od poprečnih zglobova i oštećenja ceste, dok istovremeno osigurava veću stabilnost tijela u dinamičnoj vožnji situacije. Upravljanje automobilom može se dodatno poboljšati zahvaljujući opcijskom upravljanju svim kotačima.

Foto: Porsche

Uz to, inovativni sustav aktivnog ovjesa Porsche Active Ride dostupan je kao opcija za E-Hybrid modele nove Panamere. Ovaj sustav nadmašuje ostale koncepte ovjesa u svim relevantnim parametrima i nudi neviđeni raspon između udobnosti vožnje i dinamike vožnje. Osnova za to su novorazvijeni aktivni amortizeri – također s tehnologijom dva ventila – svaki spojen na električnu hidrauličku pumpu. To generira volumenski protok u amortizeru prema zahtjevu i stoga može stvoriti sile između karoserije i kotača na munjevit, vrlo precizan i ciljan način, koje se suprotstavljaju i gotovo u potpunosti kompenziraju sile koje proizlaze iz pobude ceste.

Porsche nudi ukupno četiri učinkovita E-Hybrid pogonska sklopa za novu Panameru, kao odgovor na veliku potražnju za ovom vrstom pogonskog sustava. Sve E-Hybrid varijante imaju veće performanse, domet i učinkovitost. Panamera Turbo E-Hybrid spremna je za lansiranje na tržište. Srce njegovog pogonskog sklopa temeljito je revidirani četverolitarski V8 turbo motor. Snaga novorazvijenog elektromotora je 140 kW (190 KS). Zajedno stvaraju snagu sustava od 500 kW (680 KS). Sustav okretnog momenta doseže impresivnih 930 Nm. Porsche integrira električni motor u kućište sveobuhvatno redizajniranog osmostupanjskog PDK mjenjača s dvostrukom spojkom. Doziranje s zasebnim kućištem E-motora štedi oko pet kilograma. Integracija jedinice u uljni krug mjenjača također optimizira toplinsku ravnotežu električne pogonske jedinice i omogućuje veći kontinuirani učinak elektromotora.

Panamera Turbo E-Hybrid ubrzava do 100 km/h za 3,2 sekunde i može se pohvaliti najvećom brzinom od 315 km/h. Kapacitet baterije sada mu je 25,9 kWh. To omogućuje ekvivalentni električni domet do 91 kilometar u kombiniranom WLTP ciklusu ili 83–93 km u gradskom ciklusu. Novi ugrađeni AC punjač od 11 kW skraćuje vrijeme punjenja na odgovarajućim punjačima na 2 sata i 39 minuta.

Nova Panamera zadržava karakteristične linije i proporcije linije modela. Dug je 5.052 mm (Executive: 5.202 mm), široka je 1.937 mm i visoka, tj. niska 1.423 mm (Executive: 1.428 mm). Njegov temeljito obnovljeni izgled sportskoj limuzini daje još izražajniji i sportskiji izgled. Sprijeda, dodatni usisnik zraka iznad registarske pločice kompenzira povećanu potrebu za zrakom pogonskih sustava. Redizajnirana linija prozora u bočnom pogledu pojačava sedan karakter sportskog automobila s četvera vrata. Vanjski rubovi stražnjeg stakla u ravnini su s obrisima karoserije, stvarajući skladne linije na stražnjem dijelu automobila.

Nova Porsche Panamera već je dostupna za narudžbu. Nudi proširenu standardnu ​​opremu u usporedbi s prethodnikom sa zračnim ovjesom s dva ventila i dvije komore, LED matričnim prednjim svjetlima, ParkAssistom, prekidačem načina vožnje na upravljaču, hlađenim pretincem za pametni telefon s funkcijom induktivnog punjenja i poboljšanim filtrom za finu prašinu s GPS-om. podržana funkcija automatske recirkulacije zraka. U Njemačkoj Porsche nudi novu Panameru od 107.800 eura (Panamera 4 od 111.900 eura) uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju. Panamera Turbo E-Hybrid počinje od 192.500 eura. Isporuke u Europi počet će u ožujku 2024.

Porsche proizvodi novu Panameru u svojoj tvornici u Leipzigu. Proizvodna lokacija u Saskoj usko je povezana s Panamerom: od 2009. do 2016. ondje je sklapana prva generacija sportske limuzine s četvera vrata, dok je kompletna proizvodnja preseljena u Leipzig 2016. s uvođenjem druge generacije. Preinake za prilagodbu proizvodnji treće generacije Panamere integrirane su u tvornicu tijekom proteklih nekoliko mjeseci.

Autor