Europska komisija odlučila je uvesti kompenzacijske carine na uvoz baterijskih električnih vozila proizvedenih u Kini na razdoblje od pet godina. Istraga je pokazala da kineski proizvođači imaju nepravednu prednost zbog državnog subvencioniranja, što šteti europskim proizvođačima.
Osim postojeće carinske stope od 10%, od četvrtka se uvode dodatne carine koje se kreću od 7,8% do 35,3%. Dodatna carina za vozila američkog proizvođača Tesla proizvedena u Kini iznosit će 7,8%, dok će za kineske proizvođače BYD, Geely i SAIC iznositi 17%, 18,8% i 35,3% respektivno.
Carina od 35,3% primjenjivat će se na sve druge kineske proizvođače koji nisu sudjelovali u istrazi, dok će tvrtke koje su sudjelovale imati carinu od 20,7%.
Komisija planira nastaviti suradnju s Kinom na pronalaženju alternativnih rješenja koja su u skladu s pravilima WTO-a, a također je otvorena za pregovore o cjenovnim obvezama s pojedinačnim izvoznicima, što je dopušteno prema pravilima EU-a i WTO-a.

Žestoka rasprava među članicama, Hrvatska suzdržana
Odluka o definitivnom uvođenju dodatnih carina donesena je nakon što početkom ovoga mjeseca prijedlog nije dobio potrebnu kvalificiranu većinu, odnosno glasove najmanje 15 država članica u kojima živi najmanje 65 posto stanovništva EU-a.
Za komisijin prijedlog bilo je deset članica, dvanaest je bilo suzdržano među njima i Hrvatska, a pet protiv, uključujući Njemačku koja se pribojava da bi kineska odmazda mogla ugroziti njezinu automobilsku industriju.
Budući da nije bilo kvalificirane većine ni za ni protiv prijedloga, izvršno tijelo Unije može samostalno donijeti provedbenu odluku.
Istraga je pokazala da kineski proizvođači imaju brojne pogodnosti – preferencijalno financiranje i bespovratna sredstva, zemljište, baterije i sirovine po cijenama ispod tržišnih.
S obzirom da su Sjedinjene Države i Kanada uveli carine od 100 posto na kineska električna vozila, a proizvodni kapacitet kineskih proizvođača dvostruko je veći od tržišta EU-a, postoji opravdana bojazan da bi europsko tržište bilo preplavljeno jeftinijim kineskim električnim vozilima.
Doveo Golfa na popravak, mehaničari nisu mogli vjerovati što vide: ‘Brat uradio brodski pod’