Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto kritizirao je danas direktora Željeznica FBiH Enisa Džafića za nemaran odnos prema obnovi željezničke pruge između Sarajeva i Mostara na koju se naslanja dobar dio bh. gospodarstva, te zatražio od Vlade Federacije BiH da ga smjeni
-Činjenica je da mjesec dana nakon razornih poplava danas nemamo projekta po kojem će se raditi rekonstrukcija tog dijela i da nemamo odgovor kada će napokon bh. gospodarstvo imati na raspolaganju željeznički promet – rekao je Forto na konferenciji za novinare u Sarajevu.
Dodao je da je od svog imenovanja u Vjeću ministara BiH stavio u fokus željeznice, te da je htio dati važnost cijelom tom sektoru zbog njegovih dobrih kontakata s međunarodnom zajednicom, Europskom unijom, s međunarodnim financijskim institucijama i sa susjednim državama. Naglasio je da su htjeli napraviti zamah u kojem će željeznički promet, željeznička infrastruktura biti nositelj sljedećeg investicijskog ciklusa u BiH. Naglasio je da moramo imati projekte koji se broje u stotinama milijuna eura vrijednosti, zanavljanje željezničke infrastrukture, njeno proširenje i modernizaciju.
– U Federaciji BiH od 4. listopada do danas još nemamo najosnovnije odgovore. Mislim da je vrijeme da danas kažemo tko je odgovoran zato što nemamo odgovore. Odgovornost za ovo nosi direktor Željeznica Federacije BiH koji nije poduzeo sve ono što zakon predviđa, a to je da uspostavi funkcionalnu željezničku infrastrukturu. Sakrivanje u prehodnim sjednicama iza Vlade FBiH je neprihvatljivo. Ako želite biti na čelu jedne tako bitne firme, morate poduzeti sve što je u vašoj moći da izbjegnete gubitke za firmu i za gospodarstvo – istakao je Forto.
Neki dobavljači, prema njegovim riječima, imaju 16 puta skuplje transportne troškove zbog ovog prekida. Forto je naveo da postoje ponude renomiranih projektanskih kuća u regiji, uključujući projektanske kuće u BiH koji su ponudili besplatno izraditi projekat rekonstrukcije željezničke infrastrukture tamo gdje je ona prekinuta.
– Mislim da je vrijeme da se pozove na odgovornost i tražim od Vlade FBiH da smjeni direktora Željeznica i da napokon vratimo željeznici mjesto koje joj pripada – istakao je Forto.
Kada je riječ o financiranju takvog projketa, Forto je rekao da novac nije problem, ali da jeste čekanje.
On je govoreći o izazovima u pogledu viznog režima Europske unije i njegovom negativnom utjecaju na profesionalne vozače iz BiH i regije, podsjetio da oni mogu boraviti u EU, dok rade svoj posao, 90 dana u okviru 180 dana i da je to na snazi neko vrijeme.
Naveo je da imamo 36.000 profesionalnih vozača od kojih je 19.000 izravno ugroženo i prijete da će napustiti BiH i zasnovati svoj biznis u EU ako im se ovaj problem ne riješi, te da se problem usložnio zbog novih digitalnih alata koje EU koristi.
– Osim što sam izvijestio Vijeće ministara o ovom problemu još sredinom ove godine, poslao sam dopise i urgencije svim direktoratima u Europskoj komisiji koje se brinu za ovo, a to su posebno Direktorat za transport i Direktorat za proširenje i Europskoj misiji u Bosni i Hercegovini. Na sljedećem sastanku, na ministarskoj konferenciji tražit ću da regionalno nastupimo, Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Albanija, Sjeverna Makedonija, da regionalno nastupimo prema Europskoj komisiji i da pokušamo se izboriti za fer tretman nažih vozača – istakao je Forto, javlja Fena.
Vrisak.info