Implementacija projekta izgradnje autoceste Orašje – Tuzla je i službeno blokirana, i to 20 godina nakon što je ovaj projekt, nakon silnih obećanja vlasti, konačno započet.
Naime, kako saznaje Fokus, iz Autocesta FBiH Federalnom parlamentu službeno je odaslana informacija o tome da je u “slijepoj ulici” završetak izrade glavnog projekta za dionicu Maoča – Tuzla jer, kako su naveli, Ministarstvo poljoprivede, vodoprivrede i šumarstva TŽ-a nije izdalo suglasnost za pretvorbu poljoprivrednog i šumskog zemljišta u građevinsko, piše Fokus.
A to je, kažu, preduvjet da Autoceste FBiH podnesu zahtjev Federalnom ministarstvu prostornog uređenja za izdavanje urbanističke suglasnosti. Zaključuju da ovo nadilazi nadležnost Autocesta FBiH. Neslužbeno, proces prenamjene poljoprivrednog i šumskog zemljišta čeka rješenje određenih imovinsko-pravnih odnosa.

Dio akta Autocesta FBiH o dionici Tuzla – Orašje.
Kako su naveli, rok za završetak glavnog projekta je siječanj 2025. godine, te će on, prema svemu sudeći, biti prekršen. Da to nije prvi put, istaknuli su da su rokovi za završetak ugovora za projektiranje više puta produžavani i to zbog potrebe izrade dodatnog elaborata prelaska preko eksploatacijskih polja rudnika Kreka, te nemogućnosti prilaska parcelama na kojima je trebalo vršiti geološke istražne radove.
Vlada FBiH je ranijim odlukama o usvajanju programa utroška dijela sredstava za izgradnju autoceste Orašje – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla u dužini od 8 kilometara predvidjela iznose od 30.500.000 KM kao i 10.000.000 KM.
Inače, ona je u sastavu izrazito važne dionice autoceste koja BiH, praktično, spaja s EU i to na relaciji granica RH – Orašje – Brčko – Tuzla u dužini od 61 kilometar.

Trasa autoceste.
Ova dionica bi se trebala dalje spajati na autocestu Koridora Vc kod Žepča. Prva poddionica Orašje – Brčko – Maoča je u dužini od približno 30 kilometara, dok je druga cjelina poddionica od Maoče (izlaz iz Brčko Distrikta) – Tuzle u dužini od približno 31 kilometar.
Zanimljivo je da je idejni projekt završen još 2008. godine, međutim Prostornim planom Brčko distrikta je u potpunosti promijenjena trasa ove autoceste. Ugovor za izradu Glavnog projekta je potpisan u svibnju 2022. godine, s ugovorenim rokom za izradu od 15 mjeseci. Aneksom 2 i 3 finalni rok za izradu Glavnog projekta produžen je do svibnja 2024. godine. Zaključno s ožujkom ove godine Autoceste FBIH su bile primorane platiti ukupno 2.388.413 KM zbog čak 11 „privremenih situacija“.
Postupak javne nabavke za izradu (dopunu) Idejnog i izradu Glavnog projekta dionice Tuzla – Maoča je okončan potpisom ugovora 20. svibnja 2022. godine s grupom ponuđača: Design & QC d.o.o. Sarajevo, Divel d.o.o. INK constructor d.o.o. Banja Luka, PPG d.o.o. društvo za projektiranje i građenje i IPSA institut d.o.o. Vrijednost ugovora iznosi 8.774.756 KM PDV-om.
(www.jabuka.tv | Foto: Autoceste FBiH)